حدود ۵۰۰ شعبه اخذ رای در مازندران به صورت ویژه مراقبت می‌شود

ساری- ایرنا- رییس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد انتخابات مازندران گفت که ۴۸۳ شعبه اخذ رای شورای‌های اسلامی شهرهای استان به دلیل حساسیت‌های خاص با نیروهای ویژه تحت مراقبت قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا ، علی شیرازی  روز یکشنبه در جلسه ستاد انتخابات مازندران مهم ترین دلیل وجود حساسیت در این تعداد شعب اخذ رای را سابقه شائبه خرید و فروش رای در ادوار گذشته در محیط های پیرامونی عنوان کرد و افزود : طبق بررسی های صورت گرفته علاوه بر نظارت ویژه در داخل شعب اخذ رای ، پیرامون این محلات نیز  با حضور غیر محسوس بازرسان تحت کنترل قرار می گیرد.

پیش از این در انتخابات دوره پنجم در برخی از شهرهای مازندران از جمله ساری شائبه خرید و فروش رای در بیرون بعضی شعب اخذ رای مطرح شده بود ، اگر چه سند و مدرکی که نشانگر اثرگذاری بر نتایج انتخابات باشد ارائه نشده بود.

مازندران ۶۲ نقطه شهری دارد ولی با توجه به این که چهار شهر استان دارای جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر است ، رقابت برای در اختیار گرفتن کرسی های این شهرها همواره تنگاتنگ بود و پس از انتخابات هم شائبه های بدون سند هم برای آنها مطرح می شد.

شیرازی گفت : طبق تجربه انتخابات در شورای اسلامی شهر و روستاهای مازندران ، شعبه های اخذ رای حساس شناسایی شده اند و تدابیر امنیتی و انتظامی نیز با حضور نیروهای مختلف بویژه بازرسی در این شعبه ها اتخاذ شده است.

وی همچنین به تدابیر امنیتی سایبری در انتخابات مازندران اشاره کرد و بیان داشت:  با هماهنگی دادگستری و دادستان های شهرستان های استان ، زندانیان خطرناک بویژه ارازل و اوباش نیز با برنامه ریزی تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری مازندران با اعلام این که حدود ۱۳ هزار نفر در برگزاری امنیت و سلامت انتخابات مازندران به کار گرفته می شوند ، گفت : همه نیروهای امنیتی و انتظامی در مازندران در آماده باش کامل برای برگزاری انتخابات قرار گرفته اند.

وی افزود : نیروهای امنیتی و انتظامی به تعداد کافی در استان سازماندهی شده اند و همه شرایط برای برگزاری انتخابات امن و سالم فراهم است .

شیرازی از برگزاری دوره های آموزش های لازم برای همه دست اندرکاران انتخابات ۲۸ خرداد در مازندران خبر داد و گفت : همه مقررات و قوانین انتخابات برای دست اندرکاران بازگویی و تمرین شده است.

طبق آمار رسمی ستاد انتخاب مازندران ، چهار هزار و ۵۲ شعبه اخذ رای سیار و ثابت شهری و روستایی برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در استان پیش بینی شده است .

انتخابات شوراها در مازندران در ۶۲ نقطه شهری و بیش از ۲ هزار و ۲۲۴ روستایی برگزاری می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha