حدود ۳۱ هزار نفر از جمعیت واجدشرایط استان همدان رای اولی هستند

همدان- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات استان همدان گفت: ۳۰ هزار و ۹۰۲ نفر از جمعیت واجد شرایط این استان رای اولی هستند که برای نخستین بار با شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق های رای نقش خود را تعیین سرنوشت و آینده کشور ایفا می‌کنند.

به گزارش ایرنا، «ابوالقاسم الماسی» روز یکشنبه در جلسه کمیته امنیت ستاد انتخابات استان همدان، افزود: از این تعداد رای اولی ۱۵ هزار و ۷۹۳ پسر و ۱۵ هزار و ۱۰۹ دختر هستند که در پای صندوق های رای حاضر می شوند.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری همدان گفت: یک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۹۷۰ نفر از جمعیت این استان واجد شرایط شرکت در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی هستند که شامل ۷۲۲ هزار و ۷۳۳ مرد و ۷۰۳ هزار و ۲۰۷ زن می شود.

الماسی افزود: با وجود برگزاری تمام مکانیزه ششمین دوره انتخابات شورا در شهر همدان اما تعرفه کاغذی نیز در نظر گرفته شده است.

به گفته وی تعرفه های کاغذی به منظور قطع نشدن فرایند رای گیری در صورت بروز مشکل برای صندوق های اخذ رای الکترونیکی پیش بینی شد.

وی با بیان اینکه تعرفه و ملزومات لازم در اختیار فرمانداری ها برای برگزاری انتخابات در نظر گرفته شده است اظهار داشت: به تازگی تغییراتی در رنگ درب صندوق های پیش بینی شده برای انتخابات ایجاد شده و صندوق های دارای درب آبی رنگ مربوط به ریاست جمهوری ، قرمز مربوط به شوراهای اسلامی شهر و روستا و رنگ قهوه ای مربوط به میان دوره ای مجلس شورای اسلامی است. 

الماسی گفت: انتخابات همزمان با سراسر کشور از ساعت هفت صبح ۲۸ خرداد شروع می شود همچنین تبلیغات انتخاباتی شوراهای اسلامی تا ۱۲ شب چهارشنبه مابقی انتخابات ها تا هفت صبح روز پنجشنبه و ۲۴ ساعت قبل از آغاز رای گیری صورت می گیرد و پس از این زمان ممنوع است.

دبیر ستاد انتخابات استان همدان بیان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته ابتدا تعرفه های اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری سپس میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و در نهایت صندوق شوراهای اسلامی شهر و روستا شمارش می شود.

الماسی اظهار داشت: برای رای دادن افراد کرونایی تدابیری در نظر گرفته شده و قرار است از عوامل و کارمندان جمعیت هلال احمر به عنوان مجریان انتخابات استفاده شود.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان همدان اظهار داشت: خبرنگاران معرفی شده از سوی ۱۸ خبرگزاری، سه رسانه محلی و صدا و سیمای مرکز همدان به همراه هشت عکاس، کار انعکاس اخبار و تصاویر انتخابات در روز رای گیری را عهده دار هستند.

 اسدالله ربانی مهر افزود: سالن جلسات شهدای استانداری برای استقرار خبرنگاران در نظر گرفته شده است و پس از حضور و بازدید هر یک از مسئولان از ستاد انتخابات، آنها در سالن شهدا برای پاسخگویی به خبرنگاران حضور می یابند.

وی بیان کرد: سالن شهدای استانداری مجهز به ۱۰ سیستم رایانه متصل به اینترنت شده تا خبرنگاران  از این سیستم ها برای انعکاس اخبار و رویدادهای انتخابات استفاده کنند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، ۲۸ خرداد ماه به صورت همزمان در استان همدان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، «عیسی جعفری» نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تیرماه سال ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت و انتخابات میان دورای مجلس برای انتخاب نماینده مردم دراین حوزه انتخابیه ۲۸ خرداد برگزار می شود.

استان همدان با ۱۰ شهرستان، هفت حوزه اصلی و ۱۹ حوزه فرعی (شامل سه شهرستان و ۱۶ بخشداری) دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در ۹۱۷ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» نیز برگزار می‌شود. در این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان اعضای شورای روستایی و ۱۷۴ نیز به عنوان عضو شورای شهر و در مجموع سه هزار و ۱۴۰ نفر به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان برگزیده خواهند شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha