برقراری پرواز سهند به مشهد بدون ایجاد جایگاه سوخت‌گیری امکان‌پذیر نیست

مراغه- ایرنا- مدیرکل فرودگاه های آذربایجان‌شرقی گفت: برقراری پرواز از فرودگاه سهند به مقصد مشهد بدون ایجاد جایگاه سوخت‌گیری امکان‌پذیر نیست و حل این مشکل از اولویت‌های بخش حمل و نقل هوایی و مسافری در منطقه است.

به گزارش ایرنا رامین آذری روز جمعه با حضور در فروگاه سهند و در دیدار با فرماندار و نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تهیه اعتبار لازم برای ایجاد جایگاه سوخت‌گیری نه بر عهده وزارت نفت و نه بر عهده وزارت راه و شهرسازی است بلکه باید از سازمان برنامه و بودجه و از محل اعتبارات استانی پیگیری شود.

وی به موضوع افزایش روزهای پرواز از فرودگاه سهند اشاره و بیان کرد: افزایش روزهای پرواز از این فرودگاه به تهران و همچنین برقراری پروازهای مشهد و سپس کیش در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و با شرکت‌های مسافربری در این خصوص مذاکره‌هایی انجام شده است.

وی در ادامه به طرح توسعه فرودگاه سهند اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر اراضی فرودگاه سهند ۴۷ هکتار است که در طرح جامع فاز نخست می‌توان آن را به ۱۴۵ هکتار افزایش داد.

وی خاطر نشان کرد: برای توسعه فرودگاه سهند به تملک اراضی واقع در محدوده آن نیاز داریم و این امر مستلزم تامین اعتبارات ملی به میزان حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است.

فرودگاه سهند تنها فرودگاه اقماری اداره‌کل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی است که احداث آن در سال ۱۳۷۲ آغاز و در سال ۱۳۷۴ با حضور وزیران نفت و راه و ترابری افتتاح شد.

برقراری پرواز سهند به مشهد بدون ایجاد جایگاه سوخت‌گیری امکان‌پذیر نیست

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان‌شرقی قرار دارد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha