۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۳۵
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 84358522
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادامه سفر فیل ها به شمال چین

۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۳۵
کد خبر: 84358522
ادامه سفر فیل ها به شمال چین

تهران- ایرنا- گزارش های حاکی است حرکت ۱۵ فیلی که ۶ ماه پیش در استان «یون نان»  چین از منطقه حفاظت شده خارج شده و شروع به سفر به شمال استان کرده اند همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا از رسانه های چین، اینکه چرا این فیل ها به شمال سفر می کنند و در نهایت به کجا می روند هنوز مشخص نیست ولی این موضوع مورد توجه محققات، کاربران اینترنت و رسانه های داخلی و خارجی قرار گرفته است.

فیل ها در مسیر سفر برای جستجوی خوراک وارد مزرعه ها و دهکده ها شدند و مردم نیز تلاش کرده اند به این حیوانات آسیبی نرسانند.

وقتی که فیلها قصد دارند به یک محل با جمعیت نسبتاً متراکم وارد شوند، مردم محلی با سد کردن راه آنها، مسیر حرکت فیل ها را تغییر می دهند و یا با انداختن خوراکی، آنها را به منطقه مناسب راهنمایی می کنند.

کاربران اینترنت در چین عمدتاً دو سوال دارند اول، فیلها چرا سفر می کنند؟ بعضیها می گویند که رئیس گله فیل ها راهش را گم کرده است تعدادی نیز دلیل را کمبود غذا می دانند شماری هم به فعالیت غیر عادی خورشید اشاره کرده اند.

وانگ هونگ شین رییس پژوهشگاه توسعه مشترک جهانی وابسته به دانشگاه تربیت معلم پکن گفت: چین بسیار به حفاظت از فیل آسیایی اهمیت می دهد. با وجود کاهش پیوسته تعداد کل فیلهای آسیایی در سراسر جهان، تعداد فیلهای آسیایی در چین به تدریج افزایش یافته است.

او گفت: این رقم از ۱۴۶ فیل در سال ۱۹۷۶ به حدود ۳۰۰ فیل در حال حاضر افزایش یافته است که گواه چشمگیری برای دست آوردهای ساخت تمدن اکولوژیکی است.

به گفته وی به سبب افزایش تعداد فیلها، آنها به جای بیشتری برای زندگی نیاز دارند به این سبب فیلها مجبورند برای جستجوی محل جدید برای اقامت، سفر می کنند.

بعضی کاربران پرسیدند که چرا از تفنگ بیهوشی برای جلوگیری از ادامه سفر فیلها استفاده نمی شود؟ کارشناسان جواب داده اند که قبلاً یک نهاد حفاظتی در ویتنام برای منتقل کردن چند فیل آسیایی از تفنگ بیهوشی استفاده کرد اما نهایتاً باعث مرگ فیلها شد و این یکی از علل استفاده نکردن از تفنگ بیهوشی است.

این کارشناس چینی می گوید: در سالهای گذشته، حیوانات وحشی بارها وارد مناطق زندگی انسان ها شده اند. از یک طرف بسیار خوشحالیم که این حیوانات وحشی را می ببینیم، از طرف دیگر نیز متوجه شدیم که کارهای زیادی باید در زمینه مطالعات ظرفیت محیط، حفاظت از تنوع زیستی و همزیستی انسان و طبیعت باید انجام دهیم.

حرکت این گله فیل ها همچنان ادامه دارد و یک تیم حفاظتی با استفاده از پهپاد، مسیر این کاروان را رصد می کند.

کارشناسان می گویند هنوز دلیل،  مقصد و توقفگاه نهایی این فیل ها مشخص نیست اما تا آن زمان باید راه را برای ادامه حرکت انها هموار کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha