۱۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۳۸
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 84356997
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تحریم انتخابات ترفند دشمنان برای کاهش مشارکت مردم است

گرگان - ایرنا - رییس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات استان گلستان گفت: حضور نیافتن در انتخابات خواسته دشمن است و قهر با صندوق آرا و تحریم انتخابات ۲۸ خرداد به عنوان ترفند دشمنان برای کاهش مشارکت، نتیجه ای جز خوشحالی مخالفان همیشگی جمهوری اسلامی ندارد.

حمیدرضا بهمنی‌نژاد روز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی ائمه جمعه گلستان با موضوع مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات اظهار امیدواری کرد که با بیانات اخیر مقام معظم رهبری شاهد حضور قابل قبول و مشارکت بالای مردم در این انتخابات باشیم.

وی با بیان این که نگاه به مردم و نقش آنان برای تعیین سرنوشت از مواردی است که خبرگان تدوین کننده قانون اساسی بر آن تاکید داشتند، گفت: امام خمینی (ره) از روزهای آغازین انقلاب اسلامی بر ضرورت نقش‌آفرینی مردم تاکید داشتند به‌طوری که بعد از گذشت ۵۰ روز از پیروزی انقلاب اسلامی اولین انتخابات را در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ماه سال ۵۸ برگزار کردند.

بهمنی‌نژاد تاکید کرد: جوان ایرانی باید بداند که انتخابات و نتیجه آن در کشور فرمایشی، نمایشی و تشریفاتی نیست و بیان مطالبی در خصوص مشخص بودن نتیجه انتخابات و مهندسی شدن آن با واقعیت مغایرت دارد.

وی به وظایف شورای نگهبان براساس قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف این نهاد نظارت بر قانونگذاری و مطابقت قوانین مجلس با مفاد شرعی و قانون اساسی، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات به غیر از شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

رییس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات استان گلستان ادامه داد: مشکلات مرتبط با معیشت، تامین مایحتاج و گرانی از دلایل اصلی انگیزه کم مردم برای شرکت در انتخابات امسال است.

وی گفت: کسانی که حضور نیافتن در انتخابات را ترویج می‌کند، دلسوز نظام و انقلاب نیستند و ترویج این تفکر همراهی با دشمن است و عملی غیرصالح است.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رییس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه امسال برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha