برگزاری الکترونیکی انتخابات در مشهد پشتوانه‌ای قوی دارد

مشهد- ایرنا- فرماندار مشهد گفت: برگزاری الکترونیکی انتخابات شوراها در مشهد به دلیل حضور نیروهای اجرایی تحصیل‌کرده، توانمند و آموزش‌‎دیده پشتوانه‌ای قوی دارد.

سید محمد رضا هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این که در این دوره، انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود افزود: ۲۵ فرایند در برگزاری انتخابات و اخذ رای وجود دارد که تا دوره قبلی ۲۴ فرایند به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شد و فقط رای گیری به صورت دستی بود که در این دوره اخذ رای برای انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد نیز به صورت الکترونیکی خواهد بود.

وی با بیان اینکه مجریان انتخابات خوشبختانه تجربه و اشراف کامل را بر اجرای الکترونیک انتخابات دارند و آموزشهای لازم را نیز برای رای گیری الکترونیک دیده‌اند ادامه داد: به ازای هر شعبه اخذ رای یک کاربر پیش بینی شده و هر پنج شعبه نیز دارای یک سرگروه است.

فرماندار مشهد گفت: شهر مشهد را به ۱۹ منطقه تقسیم کرده‌ایم و هر منطقه دارای یک معاون فناوری اطلاعات است که تمامی روند امور الکترونیکی شعب اخذ رای را تحت نظر از لحاظ فنی دارد.

هاشمی افزود:برای هر شعبه اخذ رای بین یک تا هشت دستگاه الکترونیک اخذ رای مستقر می‌شود تا مردم منتظر نشوند و شلوغی موجب تشکیل صف نشود زیرا اولویت اول، سلامت مردم است.

وی ادامه داد: برای برگزاری انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در شهرستان مشهد هزار و ۸۹۲ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده است.

رییس ستاد انتخابات شهرستان مشهد گفت: در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و خبرگان رهبری نیز ۲۴ فرایند همانند گذشته به صورت الکترونیکی بوده است و فرایند اخذ رای به صورت دستی انجام می‌شود.

حدود ۴۵ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و امنیتی به عنوان مجری انتخابات در روز ۲۸ خرداد ماه جاری در شعب اخذ رای و فرایند شمارش آرا به کارگیری می‌شوند.

شهرستان مشهد با سه شهر مشهد، رضویه و ملک آباد حدود ۴۰۰ روستا و آبادی  ۳.۵ میلیون نفر جمعیت دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha