آموزش‌های تخصصی در هلال احمر نیاز ضروری امدادگران است

قزوین – ایرنا - معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: آموزش‌های تخصصی در جمعیت هلال احمر نیاز ضروری امدادگران است که در این راستا دوره تخصصی پایه عملیات لجستیک (آماد و پشتیبانی) برگزار شد.

به گزارش ایرنا، تهمینه ابراهیمی روز دوشنبه با اعلام این خبر، اظهار داشت:  این دوره آموزشی با حضور ۲۴ نفر از امدادگران زن و مرد با رعایت کامل ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی پیشگیری از بیماری کرونا در هلال احمر استان برگزار شد.

وی افزود: افزایش آمادگی، دانش و مهارت های عملی و ارتقای توان عملیاتی امدادگران و نجاتگران و آشنایی فراگیران با مباحث مختلف تخصصی از جمله اهداف برگزاری این دوره بود.

ابراهیمی افزود: در این دوره تخصصی که طی پنج روز در جمعیت هلال احمر شهرستان آوج برگزار شد شرکت کنندگان با آخرین مباحث تئوری و فنی مربوط به مدیریت بحران و مسایل امداد و نجات و پشتیبانی آشنا شدند.

معاون آموزش‌ و پژوهش جمعیت هلال احمر استان عنوان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی جمعیت هلال‌احمر استان قزوین، آموزش تخصصی و تربیت نیروهای توانمند است تا در زمان وقوع بحران بتوانند پاسخگویی صحیح و سریعی در مقابل حوادث و سوانح داشته باشند.

وی افزود: گذر سریع و صحیح از بحران ها و رسیدن به شرایط عادی تنها با آمادگی فنی و تخصصی نیروهای امداد و نجات میسر است که در این خصوص، برنامه ریزی، همکاری بین افراد، کمک گرفتن از سایر دستگاه ها، انبار صحیح و توزیع به موقع و درست اقلام امدادی و مایحتاج اولیه آسیب دیدگان نیز نقش موثری ایفا می کند.

استان قزوین ۱۵ پایگاه ثابت، ۱۰ پایگاه موقت، یک پایگاه هوایی و یک پایگاه کوهستان، ۴۰ دستگاه آمبولانس، ۲۰ دستگاه خودرو ست نجات و یک بالگرد دارد و ۲ هزار و ۷۰۰ امدادگر، ۳۰ هزار عضو و ۱۰ هزار داوطلب در جمعیت هلال احمر استان فعالیت می کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha