مهمترین اخبار و رویدادهای البرز در هفته‌ای که گذشت

کرج - ایرنا - هفته گذشته ( یکم تا هفتم خرداد ) رویدادها و اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در استان البرز رخ داد که مهم ترین آنها گشایش باغ فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو - ایران در کرج بود.

ریزش کوه در شهرستانک با ۲ کشته و یک مصدوم،کرونا درآمد موزه های تاریخی کشور را به صفر رساند،قطعی برق بدون اطلاع آسیب جدی به تولیدکنندگان ماهدشت وارد می کند،شهردار فردیس برکنار شد،تلاش ها برای کاهش خاموشی ها در البرز ادامه دارد،مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری فردیس سرپرست شهرداری این شهر شد، قطار شهری کرج به مرحله افتتاح نزدیک شده است،یکی دیگر از مدافعان سلامت البرز آسمانی شد، ٢٠٠ مورد تخلف انتخاباتی در کرج ثبت شد،روند ابتلا به کووید ۱۹ در البرز ثابت مانده است،مشارکت بالای مردم در انتخابات بر مشروعیت نظام می افزاید،پویش نامه ایرانیان به رییس جمهور سیزدهم در البرز رونمایی شد،بیمارستان امام خمینی (ره) کرج به خدمات روانپزشکی ایثارگران اختصاص یابد،آمار غرق شدگان در البرز رو به افزایش است و تاکید استاندار البرز رفع موانع کاری ۲ مجتمع تجاری در کرج از جمله مهم ترین اخبار هفته گذشته در البرز بود.

قطار شهری هشتگرد- گلشهر پایان خرداد تکمیل می شود،پرونده آتش سوزی پسماند صنعتی در اشتهارد به مراجع قضایی ارجاع شد،دستگاه قضایی ده ها شرکت در البرز را به تولید بازگرداند،ترخیص فوری ۶ میلیون تن کالا در گمرکات کشور ضروری است،اتحاد و همدلی خود را در انتخابات ۲۸ خرداد ماه به نمایش بگذاریم،باغ فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو - ایران در کرج گشایش یافت،توجه به حقوق کودکان مطالبه جدی از دولت آینده است،همکاری بخش صنعت و ورزش به صورت خیریه جوابگو نخواهد بود،بازگشایی تالارهای پذیرایی با رعایت نکات بهداشتی در البرز، حمایت از تولید کنندگان در دستور کار سازمان استاندارد است و حضور در صحنه انتخابات حفاظت از خون شهدا است از دیگر مطالب مهم هفته گذشته بود.

ریزش کوه در شهرستانک با دو کشته و یک مصدوم

- معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از ریزش کوه در شهرستانک جاده چالوس با ۲ کشته و یک مصدوم خبر داد.  

محمدباقر محمدی  در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام این مطلب افزود: ظهر امروز گزارش حادثه‌ای مبنی بر ریزش کوه در شهرستانک واقع در استان البرز به هلال احمر اعلام شد که بلافاصله ۵ تیم امدادی و عملیاتی به همراه سگ های تجسس هلال‌احمر اعزام شدند.

کرونا درآمد موزه های تاریخی کشور را به صفر رساند

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی‌تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه سال ۹۸ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد از طریق موزه ها در کشور کسب شد،گفت : این رقم براثر شیوع کرونا در سال ۹۹ به صفر رسید.

محمدرضا کارگر در حاشیه  مراسم گرامیداشت روز موزه که در کاخ تاریخی مروارید کرج در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: سال ۹۸ تا قبل از شیوع کرونا  ۲۳ میلیون ۷۵۰ هزار نفر از موزه های کشور بازدید کردند اما سال ۹۹ این رقم به حدود سه میلیون نفر رسید.

وی ادامه داد: با اینکه طبق برنامه ریزی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد از محل بازدید از موزه ها برای سال ۹۹ پیش بینی شده بود اما درآمد موزه ها وزارت میراث فرهنگی در این مدت به صفر رسید.

قطعی برق بدون اطلاع آسیب جدی به تولیدکنندگان ماهدشت وارد می کند

 مدیر عامل شهرک صنعتی علم و فناوری خوارزمی ماهدشت کرج گفت: قطعی برق بدون اطلاع قبلی و بدون برنامه ریزی سبب شده تا تولید کنندگان مستقر در این شهرک آسیب ببینند.

میثم نیک نژادی  در گفت وگو با ایرنا افزود: اکنون بیش از سه هزار و۵۰۰ نفر در ۱۵۴ واحد تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی خوارزمی ماهدشت فعال هستند که بخش زیادی از آنها نیاز عمده مردم استان و منطقه از جمله آرد را تامین می کنند که قطعی برق می تواند در روند تولید آنها خلل وارد کند.

شهردار فردیس برکنار شد

 اعضای شورای اسلامی شهر فردیس در نشست رسمی خود با اکثریت آرا مصطفی سعیدی سیرایی شهردار این شهر را برکنار کردند.

رییس شورای اسلامی شهر فردیس در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در سیصدوپنجاه و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر فردیس موضوع عدم شرایط احراز سکونت مصطفی سعیدی سیرایی شهردار فردیس را بر اساس ماده پنج آیین نامه اجرایی شرایط تصدی سمت شهرداران مصوب ۲۵ آذر ۹۷ هیات وزیران موضوع بررسی شد به علت عدم سکونت ایشان طبق بند دال تبصره چهار ذیل ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب یکم خرداد ۷۵ مصطفی سعیدی سیرایی از سمت شهرداری برکنار شد.

تلاش ها برای کاهش خاموشی ها در البرز ادامه دارد

سرپرست شرکت توزیع برق استان البرز با اشاره به اینکه روند خاموشی های در استان طی ۲ روز گذشته افزایشی بود، گفت: تلاش ها بر کاهش خاموشی ها در استان معطوف شده است.

رامین فرج در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: برنامه خاموشی ها برای استان البرز طی روز شنبه هفته جاری ۲۴۰ مگاوات و ساعت خاموشی نیز از ساعت ۱۰ صبح  اجرایی شد که روز یکشنبه این برنامه تغییر کرد.

وی با اشاره به اینکه خاموشی های  دیروز یکشنبه ۲ ساعت زودتر آغاز شد، خاطر نشان کرد:  دراین مدت تمام نقاط استان البرز در ۲ مرحله ۲ ساعتی با قطع برق مواجه شدند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری فردیس سرپرست شهرداری این شهر شد

رییس شورای اسلامی شهر فردیس اعلام کرد بنا به دستور فرماندار فردیس در نشستی فوق العاده شورای شهر علی امیری مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری فردیس را به عنوان سرپرست این شهرداری انتخاب کرد.

مجتبی قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز گذشته  در نشست رسمی اعضای شورای شهر فردیس با اکثریت آرا مصطفی سعیدی سیرایی شهردار این شهر برکنار شد.

شهردار: قطار شهری کرج به مرحله افتتاح نزدیک شده است

شهردار کرج با اشاره به تلاش های شبانه روزی مهندسان و کارگران فنی اعلام کرد که فاز یک قطعه ۲ قطار شهری کرج با ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی به روزهای افتتاح نزدیک شده است.

علی کمالی زاده در حاشیه بازدید از پروژه قطار شهری کرج افزود: فاز اول خط ۲ قطار شهری کرج به طول حدود ۶ کیلومتر در آینده نزدیک راه اندازی و به شهروندان خدمات دهی می کند.

وی ادامه داد: این فاز بین گلشهر تا چهار راه طالقانی روزهای پایانی تکمیل و آماده سازی را می گذراند.

یکی دیگر از مدافعان سلامت البرز آسمانی شد

 دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که خانم «خجسته علی ین» از مدافعان سلامت این استان براثر بیماری کووید۱۹ آسمانی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی البرز ، این مدافع سلامت به عنوان کارشناس مراقب سلامت  در مرکز بهداشت شرق کرج  فعالیت داشتند که ساعاتی پیش بر اثر کرونا پس از ۱۵ ماه تلاش خالصانه در خط مقدم مبارزه با کرونا در راه سلامت و نجات جان هموطنانش آسمانی شد.

فرماندار : ٢٠٠ مورد تخلف انتخاباتی در کرج ثبت شد

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج اعلام کرد که حدود ٢٠٠ مورد تخلف زود هنگام انتخاباتی تا به امروز گزارش و در پرونده نامزدهای انتخاباتی این شهرستان ثبت شده است.

غفور قاسم پور در نشست ستاد انتخابات شهرستان کرج با بیان اینکه هیچ  امکاناتی از سوی شهرداری ها نباید در جهت حمایت از نامزدها مصروف شود ، افزود: طبق قانون این اقدام تخلف محرز محسوب شده و مراتب توسط شعبه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی گزارش و مورد پیگیری قرار می گیرد. 

وی با بیان اینکه هیأت بازرسی فرمانداری کرج تشکیل شده است، گفت: تا کنون ۲۰۰ مورد تخلف انتخاباتی در سامانه بازرسی و رسیدگی به امور حقوقی ثبت و ضبط شده است .

روند ابتلا به کووید ۱۹ در البرز ثابت مانده است

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ، روند ابتلا و مرگ و میرهای کووید ۱۹ در این استان را ثابت اعلام کرد.

دکتر مهرداد بابایی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت : اگرچه طی ۲ هفته اخیر روندکاهشی نسبی به لحاظ ابتلا و مرگ ومیرهای کرونایی در استان شاهدبودیم اما این روند اکنون در سطح به نسبت بالایی ثابت مانده است.

وی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان البرز ۷۷ درصد است ، گفت : این شاخص رضایتبخش نیست و باید به بالای ۹۰ درصد برسد.

مشارکت بالای مردم در انتخابات بر مشروعیت نظام می افزاید

رییس ستاد تخصصی اقشار و متخصصین سپاه امام حسن مجتبی ( ع ) استان البرز گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات ۲۸ خرداد همانند انتخاباتی که تا کنون در کشور برگزار شده بر مشروعیت نظام اسلامی می افزاید.

علی قربانی درنشست روشنگری فرهنگیان استان البرز که دربستر شبکه شاد برگزار شد، اظهارداشت : همانگونه که مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در همه کشورهای دنیا دارای اهمیت است در ایران انتخابات موجب اقتدار و امنیت ملی می شود.

پویش نامه ایرانیان به رییس جمهور سیزدهم در البرز رونمایی شد

رییس بسیج اساتید استان البرز اعلام کرد که پویش نامه ایرانیان به رییس جمهور سیزدهم در البرز رونمایی و آغاز به کار کرد.

محمدرضا رحیمی پور  در نشست جبهه علمی فرهنگی سازمان بسیج اساتید استان البرز که روز سه شنبه در اردوگاه شهید رجایی کرج برگزار شد، افزود: این پویش به همت نهضت استادی بسیج راه‌اندازی شده و قرار است با همکاری خبرگزاری فارس نامه‌ها و خواسته‌های استادان، دانشجویان، زنان و دانش آموزان و قشرهای مختلف مردم را جمع آوری کند و در آغاز دولت سیزدهم به رییس جمهور منتخب تحویل دهد.

بیمارستان امام خمینی (ره) کرج به خدمات روانپزشکی ایثارگران اختصاص یابد

 معاون تعاون و امور اجتماعی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه بخشی از سهام بیمارستان امام خمینی (ره) کرج متعلق به بنیاد شهید است، گفت: برای ارایه خدمات تخصصی به جانبازان اعصاب و روان این بیمارستان باید به این امر اختصاص یابد.

محمود پاکدل در نشست با معاون عمرانی استانداری البرز در کرج ، افزود: بعضی مواقع برای درمان ایثارگران نیاز است تا از امکانات درمانی ملکی بنیاد شهید استفاده شود.

وی اظهار داشت: از سالیان گذشته بعضی از بیمارستان ها در تهران و سراسر کشور همچون ساسان، خاتم الانبیاء (ص) و شهید مصطفی خمینی به درمان ایثارگران اختصاص داشته اند که رضایتمندی خوبی نیز حاصل شده است ولی هیچ بیمارستان خصوصی در کشور نمی تواند خدمات روانپزشکی مورد نیاز جامعه ایثارگری را ارایه دهد.

آمار غرق شدگان در البرز رو به افزایش است

رییس هیات نجات غریق و غواصی البرز با بیان اینکه آمار غرق شدگان در این استان رو به افزایش است عنوان کرد که طبق آمار شمار جانباختگان رودخانه ها و استخرهای البرز از ۲۹ نفر در سال ۹۶، به ۵۲ نفر در سال ۹۹ رسید.

بیژن پیریایی در گفت وگو با ایرنا بدون اشاره به آمار غرق شدگان رودخانه های استان البرز در سال جاری ، افزود: برای پیشگیری از افزایش حوادث رودخانه های استان باید  اقدامات جدی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: طبق آمار سازمان پزشکی قانونی از مجموع  ۵۲ نفر غرق شده  سال ۹۹  استان البرز ، ۲۷ نفر در رودخانه ها، ۱۱ نفر در استخرهای خصوصی، ۶ نفر در استخرهای کشاورزی، پنج نفر در کانال های آب، ۲ نفر در دریاچه مصنوعی و سد و یک نفر در سایر مکان ها بوده است .

تاکید استاندار البرز رفع موانع کاری ۲ مجتمع تجاری در کرج

استاندار البرز بر رفع موانع فعالیت ۲مجتمع بزرگ تجاری، تفریحی و اداری در کلانشهر کرج و معرفی عوامل بلاتکلیفی آن به دستگاه قضایی تاکید کرد.

عزیزاله شهبازی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز افزود: یکی از این مجموعه ها در ابتدای فعالیت کاری خود دارای ۲ هزار نیروی کار بوده که بنا به عللی نیروهای آن تعدیل و مجموعه بلاتکلیف مانده است.

وی  افزود: مگر نه اینکه تمام مسوولان  استان برای ایجاد حتی یک شغل مسوول هستند، چرا باید در مقابل چنین موضوع مهمی کوتاهی شده باشد؟.

قطار شهری هشتگرد- گلشهر پایان خرداد تکمیل می شود

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد اعلام کرد که طرح توسعه قطار شهری شهرجدید هشتگرد - گلشهر کرج تا پایان خردادماه جاری تکمیل می شود.

محمد علی حاجی زاده  در گفت و گو با ایرنا گفت: تا پیش از این به دلیل عدم وجود الزامات سیستم سیگنالینگ، امکان بهره برداری کامل از این پروژه وجود نداشت اما با راه اندازی این سیستم و تحویل به دستگاه بهره‌بردار، برابر با ضوابطی که دستگاه بهره‌بردار دارد، در جهت مرتفع شدن زمان مسافر گیری و افزایش تعداد رام‌های قطار اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.

پرونده آتش سوزی پسماند صنعتی در اشتهارد به مراجع قضایی ارجاع شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اشتهارد اعلام کرد که پرونده آتش سوزی پسماندهای صنعتی در جایگاه انباشت موقت پسماند های شهرک صنعتی اشتهارد تشکیل و به دادستانی ارجاع شد.

حشمت اله کوثری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: چند روز پیش شاهد آتش سوزی پسماندهای صنعتی در محل انباشت موقت پسماند در شهرک صنعتی اشتهارد بودیم که عمدی یا سهوی بودن آن مشخص نیست.

دستگاه قضایی ده ها شرکت در البرز را به تولید بازگرداند

معاون قضایی دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه حمایت از سرمایه گذاری با حرف و شعار عملیاتی نمی‌شود ، گفت: دستگاه قضایی تاکنون ده ها شرکت در البرز را به عرصه تولید بازگردانده است.

به گزارش  روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، سعید عمرانی در جریان بازدید از پالایشگاه غلات زر و شرکت‌های زر فروکتوز و زرکام این مجموعه در شهرستان ساوجبلاغ اظهار داشت: اقداماتی که در این پالایشگاه غلات و دیگر سایت های تولیدی آن انجام شده، بسیار ارزشمند است و مهندسان و نخبگان ایرانی که چنین کارهای عظیمی انجام می دهند موجب افتخار هستند.
وی  افزود: قدرت اشتغال زایی در این بخش بالغ برپنج هزار نفر است و جای پرسش دارد که به چه دلیل، در اثر چه موانعی و با کدام پشتوانه هنوز این مجموعه افتتاح نشده است؟

ترخیص فوری ۶ میلیون تن کالا در گمرکات کشور ضروری است

معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به رسوب ۶ میلیون تن کالای اساسی در گمرکات بنادر کشور،گفت:  این کالاهای اساسی باید به فوریت ترخیص شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی استان البرز ،  سعید عمرانی در حاشیه بازدید از یک واحد بزرگ صنعتی در شهرستان ساوجبلاغ اظهار داشت : در این زمینه بخشنامه ای برای  دادستان‌های  بندرعباس،  بندر انزلی، چابهار و امیر آباد گرکان صادر شده است.
وی افزود: دادستان‌های این شهر ها ضمن نظارت بر نحوه ترخیص این اقلام اساسی،  صاحبان کالاها نیز باید هرچه سریع تر برای ترخیص به گمرکات مراجعه کنند.

اتحاد و همدلی خود را در انتخابات ۲۸ خرداد ماه به نمایش بگذاریم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به پیشینه غنی فرهنگی ملت قهرمان و انقلابی ایران اسلامی گفت : اتحاد و همدلی خود را باید در انتخابات ۲۸ خردادماه جاری بار دیگر به نمایش بگذاریم.

غلامعلی حدادعادل در آیین افتتاح باغ فرهنگ ایرانی و یونسکو در کرج افزود:  ما نزدیک به سه هفته دیگر یک فرصت داریم و آن انتخابات ریاست جمهوری است که می‌توانیم همبستگی خود را به عنوان یک ملت در پای صندوق های اخذ رای نشان داده و اراده خود را برای تعیین سرنوشت سیاسی بروز بدهیم .

وی ادامه داد : باید به دشمنان بگوییم ملت ایران همانطور که چند هزار سال است مثل یک ملت واحد بوده، امروز هم یک ملت واحد خواهد بود.

همکاری بخش صنعت و ورزش به صورت خیریه جوابگو نخواهد بود

تولید کننده و رییس هیات نجات غریق و غواصی اشتهارد با اشاره به موضوعات مطرح شده در خصوص پیوند ورزش و صنعت با هدف ارتقای زیر ساخت های ورزشی در این استان گفت که اکنون این پیوند به صورت کمک های موردی و به عبارت ساده تر خیریه در حال انجام است که این روند جوابگو نیست.

سیامک شادافزا روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: همکاری بخش ورزش و صنعت یک اقدام ابتکاری از سوی ورزش و جوانان شهرستان اشتهارد بود که در صورتی که با سازماندهی بهتر، هدفمند و به صورت الگو وار برای تمام صنعتگران می توانستیم شاهد این باشیم که به بهترین شکل ممکن اجرایی شود که این مهم تاکنون صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: در واقع هدف اصلی از این طرح این بود که از بخشی از امکانات صنعتگران در شهرک های صنعتی اشتهارد چه از نظر مالی و چه از نظر کالایی برای ارتقای ورزش شهرستان که در نهایت موجب توسعه هر چه بیشتر زیر ساخت های ورزش استان می شود بهره برد.

باغ فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو - ایران در کرج گشایش یافت

باغ فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو - ایران  با حضور منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری ، غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در کرج گشایش یافت .

منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات وفناوری در این مراسم گفت :  تک تک مردم ایران گنجینه‌ای از فرهنگ و دانش هستند که در یک جغرافیای گسترده زینت بخش کشور شده‌اند.

وی ادامه داد: وجود اقوام مختلف با گویش‌ها و آداب مختلف ویژگی منحصر به فرد ایران است که در کمتر نقطه‌ای از دنیا مشاهده می‌شود.

توجه به حقوق کودکان مطالبه جدی از دولت آینده است

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری عنوان کرد که توجه به حقوق کودکان مطالبه جدی ما از دولت آینده است.

محمود عباسی در افتتاحیه کنفرانس تخصصی حقوق کودک که با هدف گفتمان سازی ویژه کنشگران دولتی و غیر دولتی البرز برگزار شد ،افزود: در حال نزدیک شدن به زمان برگزاری  سیزدهمین دوره  انتخابات ریاست جمهوری هستیم،ما نیز  به عنوان مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و به نمایندگی از یک سوم جمعیت کشور یعنی حدود ۲۳ میلیون کودک و نوجوان به دنبال این هستیم که  ندای مظلومیت و استمداد طلبی کودکانمان را  به گوش رییس جمهوری آینده برسانیم .

بازگشایی تالارهای پذیرایی با رعایت نکات بهداشتی در البرز

رییس اتاق اصناف البرز از بازگشایی تالارهای پذیرایی با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در این استان خبرداد.

بهروز حصاری  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که در پی مکاتبات و پیگیری‌های مستمر اتاق اصناف ایران مبنی بر بازگشایی وفعالیت دوباره تالارها  با کمیته امنیتی ، اجتماعی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مقرر شد که تالارهای پذیرایی مشروط بر رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و نظارت دقیق بر اجرای ضوابط و دستورالعمل‌ها فعالیت خود را از سر بگیرند .

حمایت از تولید کنندگان در دستور کار سازمان استاندارد است

رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: این سازمان پشتیبان و حامی تولید کنندگانی است که کیفیت و استاندارد را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران، غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از بخش های مختلف یک واحد تامین، تولید و بسته بندی فرآورده های گوشتی در استان البرز افزود: از اینکه  صنایع کشور با اعتماد راسخ بر اصل کیفیت در کنار نو آوری پا به عرصه ی تولید گذاشته و با استفاده از مدرن ترین سیستم ها موفق به تولید محصولات غذایی با کیفیت شده اند، جای خرسندی دارد.

وی تاکید کرد:  با توجه به  تاثیر مستقیم مواد غذایی بر سلامت انسان، از تولیدکنندگان بیش از پیش انتظار می رود،  ایمنی و کیفیت را مبنای کار خود قرار دهند.

حضور در صحنه انتخابات حفاظت از خون شهدا است

 نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو گفت: حضور پرشور در صحنه انتخابات، حفاظت از خون شهدا است و با انتخاب درست کمبودها را جبران کنیم.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج ضمن تاکید بر  اینکه برای رسیدن به استقلال و تشکیل نظام اسلامی شهدای بسیاری جان خود را فدا کرده‌اند، افزود: نباید به بهانه‌ اینکه فلان وزیر، مدیر و یا فردی دچار اشتباه شده، قهر کنیم و به عنوان مثال بگوییم که در انتخابات شرکت نمی کنیم، چرا که حضور درصحنه انتخابات حفاظت از خون شهدا است؛ از شهید ۱۲ ساله گرفته تا شهید سلیمانی و بایستی با انتخاب درست کمبودها را جبران کنیم

این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.

هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

این استان یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.

فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است..

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha