۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84339797
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دومین مرحله آبگذاری اراضی شالیزارهای مناطق مرکزی گیلان آغاز شد

رشت - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده ، دومین مرحله آبگذاری کانال چپ سد سنگر برای آبیاری شالیزارهای مناطق مرکز استان از امروز آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای وحید خرمی اظهار داشت: دومین مرحله آبگذاری کانال چپ سنگر (اراضی شالیزارهای رشت و خمام) از امروز به مدت هشت روز انجام می شود؛ ضمن آنکه آب کشاورزی کانال راست سنگر نیز  به مدت چهار روز قطع خواهد شد.

وی  تصریح کرد: کشاورزان فعالیت های زراعی شان را با تقویم آبگذاری کانال ها هماهنگ کنند تا بتوانند کارهای شان را به موقع انجام دهند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش جریان آب رودخانه سفیدرود و کانال های آبیاری، شهروندان به  منظور جلوگیری از بروز هرگونه خسارات جانی و مالی احتمالی، از نزدیک شدن به بستر و حریم رودخانه سفیدرود و کانال‌ها و تأسیسات آبیاری جدا خودداری  کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس  آمار چند روز گذشته ،  مخزن سفید رود ۹۲۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره دارد که به همین دلیل  ورودی آب به سد سفید رود نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹۳ درصد کاهش دارد.

برای مدیریت مصرف بر اساس تصمیماتی که در استان گرفته شده بود، اولین مرحله آبگذاری در کانال ها برای نشاء برنج به مدت ۲۰ روز انجام شد .

سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان هم در حال حاضر آب کشاورزی مورد نیاز ۱۷۲ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای استان را تامین می‌کند.

این سد بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی دو رودخانه قزل اوزن و شاهرود در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha