۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 84339654
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد ۱۲۶ درصدی موسسات قرآنی در گیلان

۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۶
کد خبر: 84339654
رشد ۱۲۶ درصدی موسسات قرآنی در گیلان

رشت - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: ۵۲ موسسه قرآن و عترت تحت پوشش این اداره‌کل مشغول به فعالیت هستند که این رقم نسبت به سال ۹۲ رشد ۱۲۶ درصدی داشته است.

فیروز فاضلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گسترش فعالیت های قرآنی و ارتقاء فرهنگ و هنر با محوریت قرآن و عترت از مهمترین موضوعات مرتبط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در این راستا برپایی نمایشگاه های قرآنی نسبت به سال ۹۲ چهار برابر شده است.

وی اظهار داشت: کلاس‌های قرآن در دوران فراگیری ویروس کرونا به دلیل حفظ سلامت قرآن‌آموزان و مطابق با مصوبات ستاد ملی کرونا، غیرحضوری برگزار و در این راستا ۳۵ دوره مجازی آموزش قرآن تشکیل شد وطی مدت یادشده بیش از ۲ هزار گیلانی آموزش‌های قرآنی را فرا گرفتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از حمایت ۱۲۸ میلیون ریالی از فعالیت‌های قرآنی استان در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: تعداد برنامه های آموزشی قرآن از ۲۹ مورد در سال ۹۲ به ۷۰ برنامه در سال ۹۸ رسید؛ ۵۳۵ محفل قرآنی ،۲۳ جشنواره و هفته قرآنی، ۱۳۲ کارگاه آموزشی و ۲۳ نشست هنری در حوزه قرآن و عترت طی سال گذشته در استان گیلان برگزار شد

فاضلی ادامه داد:در روزهای اخیر ۲ هزار و ۲۲۱ گیلانی در نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت به صورت مجازی شرکت کردند که ۷۶ درصد آنان بانوان بودند. 

وی بیان کرد: برگزاری دوره های سیزدهم تا نوزدهم آزمون سراسری قرآن و عترت در سطح استان ،جمع آوری اطلاعات قرآن آموزان فعال استان در موسسات قرآنی و ثبت در سایت صدرا تصویب سند چشم انداز فعالیت های قرآنی در شورای فرهنگ عمومی استان ،اهدای قرآن و مفاتیح به موسسات و مساجد به ارزش بیش از شش میلیارد ریال و بیمه بیش از ۲۵۰ فعال قرآنی توسط صندوق اعتباری هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر فعالیت های شاخص این اداره کل در حوزه یاد شده است.

۵۶ موسسه فرهنگ قرآن و عترت در گیلان فعال است؛ ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر در گیلان حافظ و قاری قرآن هستند  که از این تعداد پنج هزار نفر مرد و هشت هزار و ۲۰۰ نفر بانوان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha