اطفای حریق ۴۲۰۰ هکتار اراضی مرتعی و جنگلی در دو ماه اخیر

تهران - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۷۰ فقره اطفای حریق در سطح چهار هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی مرتعی و جنگلی انجام شده است.

سرهنگ « علی عباس نژاد» روز شنبه در نشست خبری رییس سازمان جنگل ها درباره اطفای حریق جنگل ها در ابتدای امسال افزود: از این میزان آتش سوزی ۹۴ فقره در سطح ۴۵۰ هکتار مربوط به اراضی جنگلی و مابقی مربوط به اراضی مرتعی بوده است.

وی با بیان اینکه  یکی از دغدغه های ما حریق جنگل ها و مراتع در فصل گرما و تشدید خشکسالی ها است، اظهارداشت: در سال ۹۹ با وجود بارندگی های مناسب و پوشش گیاهی خوبی که داشتیم  آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع کشور ۳۰ درصد افزایش یافت بنابراین به  ۴۸ هزار هکتار از اراضی مرتعی و جنگلی آسیب  وارد شد که بخش عمده آنها مربوط به اراضی مرتعی بوده است.

 فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بخشی از آتش سوزی های جنگل ها و مراتع را ناشی از آتش زدن مزارع و اختلافات دانست و گفت: برخی برای از بین بردن کاه و کلش مزارع و برخی به دلیل اختلافات خود اقدام به آتش زدن مزارع یکدیگرمی کنند که همین امر موجب سرایت آتش به عرصه های طبیعی می شود که قابل جبران نیست.

وی با بیان اینکه طی سه سال اخیر حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات اطفای خرید هزینه شده است، تصریح کرد: همین امر باعث ایجاد آمادگی لازم  برای اطفای حریق در سال گذشته شد.

 فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور کنترل به موقع آتش سوزی ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: اکنون بین ۵ تا ۷ درصد آتش‌سوزی‌ ها در اراضی جنگلی صعب العبور نیاز به بالگرد برای اطفای حریق دارد که برای این کار از تجهیزات وزارت دفاع استفاده می‌کنیم.

عباس نژاد یکی از مشکلات فعلی را طولانی بودن مدت زمان اطفای حریق دانست و افزود: اکنون به دلیل نداشتن بالگرد و استفاده از ظرفیت های وزارت دفاع و نیروهای مسلح مدت زمان هماهنگی بالگرد و دور بودن مسیر تا استان های مختلف زمان بر است که همین امر در اطفای حریق تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: انتظار می رود شرایط به گونه ای شود تا در کوتاهترین زمان ممکن عملیات اطفای حریق در مناطق صعب العبور انجام شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha