کمیته امداد کرمانشاه نهاده دامی یارانه‌ای به مددجویان می‌دهد

کرمانشاه - ایرنا - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به روند خشکسالی سال زارعی جاری و مشکلات تامین علوفه برای دامداران، از اختصاص نهاده‌های دامی یارانه‌ای برای مددجویان زیر پوشش این نهاد که مجری طرح‌های دامپروری هستند، خبر داد.

رضا طاهری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فعال بودن هشت هزار و ۴۱۳ طرح اشتغال دامپروری مددجویی در این استان، گفت: در راستای  کمک به طرح‌های دامپروری و حفظ اشتغال مددجویان،  طی رایزنی و تعامل با سازمان جهاد کشاورزی و تعاونی دامداران استان مقرر شد سهمیه‌ای با عنوان کنسانتره یارانه‌ای دامی شامل ذرت، جو و سویا برای این افراد در نظر گرفته شود.  

او با بیان اینکه مجریان طرح‌های دامپروی زیرپوشش کمیته امداد ۱۸۴ هزار راس دام سبک و سنگین دار هستند، اظهار داشت: این سهمیه برای هر راس دام سبک ماهیانه ۱۵ کیلوگرم و برای هر راس دام سنگین نیز در ماه ۱۰۰ کیلوگرم است.

طاهری با یادآوری اینکه هزینه کنسانتره یارانه ای اختصاصی به مددجویان کمتر از یک سوم قیمت آن در بازار آزاد است، افزود: مددجویان مجری طرح دامپروری می‌توانند برای دریافت حواله نهاده‌های دامی یارانه‌ای به دفاتر کمیته امداد در شهرستان‌های استان مراجعه کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه تاکید کرد: تامین نهاده‌های دامی یارانه‌ای موجب پایداری طرح های اشتغال دامپروری مددجویان تحت حمایت در شرایط آب و هوایی پیش آمده خواهد شد.

خشکسالی کم سابقه در کرمانشاه

براساس اعلام سازمان هواشناسی میزان بارش‌های کرمانشاه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است و این استان با ۱۸۰ میلی متر منفی نسبت به میانگین دراز مدت، بیشترین میزان کاهش بارندگی را بین استان‌های کشور دارد.

معاون سازمان هواشناسی کرمانشاه کاهش بارش باران در استان طی ۵۰ سال گذشته را نادر و کم سابقه اعلام کرد و گفت: سال‌هایی بود که در فصل پاییز کمبود بارش داشته باشیم.

«محمد زورآوند» اظهار داشت: کاهش بارندگی در پاییز، در فصل بهار جبران شد اما امسال در دو فصل بشدت کاهش بارش داشته‌ایم.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha