نیروهای حفاظت منابع طبیعی گلستان برای مقابله با آتش آماده‌باش شدند

گرگان - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که باتوجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد گرم و احتمال وقوع آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان، حدود ۶۰۰ نفر از نیروهای حفاظت منابع طبیعی این اداره کل با تجهیزات و امکانات لازم برای خاموش‌کردن آتش احتمالی در آماده‌باش هستند.

 به گزارش ارسالی شامگاه دوشنبه روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان به ایرنا، عبدالرحیم لطفی افزود: علاوه بر آماده باش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، تمام نیروهای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان نیز گروه‌بندی شدند تا در مواقع نیاز و بحران حریق وارد عمل شوند.

وی همچنین از مردم گلستان بویژه اهالی ساکن در نواحی همجوار عرصه‌های منابع طبیعی استان خواست در صورت مشاهده آتش در جنگل‌ها و مراتع مراتب را در اسرع وقت با شماره ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند تا نیروهای منابع طبیعی در کوتاهترین زمان نسبت به مهار آتش اقدام کنند.

اداره کل هواشناسی گلستان ابتدای هفته جاری در گزارشی، ضمن اعلام استقرار جریانات گرم جنوبی و کم فشار و افزایش دمای هوای استان به ۴۰ درجه در روزهای آینده نسبت به احتمال وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع این استان شمالی هشدار داده بود.

براساس گزارش هواشناسی گلستان، از عصر و شب سه‌شنبه نیز با تغییر جریانات و شمالی شدن آن، رشد ابر، رعد و برق و وزش باد شدید به خصوص در نواحی ساحلی و نیمه غربی استان اتفاق می افتد که به تدریج گستره استان را در بر خواهد گرفت.

گفته می‌شود فعالیت این سامانه ناپایدار تا عصر و شب چهارشنبه به تناوب در استان ادامه دارد.

گلستان ۴۵۲ هزار هکتار عرصه جنگلی و ۸۶۲ هزار هکتار عرصه مرتعی دارد که جزو مناطق پرخطر از نظر وقوع آتش سوزی هستند و گردشگران، دامداران و حاشیه‌نشینان جنگل‌ها و مراتع نقش بسزایی در حفظ و نگهداری این نعمت خدادادی دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha