۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۵۳
کد خبرنگار: 2426
کد خبر: 84320713
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

دور چهارم مذاکرات وین امروز برگزار می‌شود

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۵۳
کد خبر: 84320713
دور چهارم مذاکرات وین امروز برگزار می‌شود

تهران-ایرنا- چهارمین دور نشست کمیسیون مشترک برجام امروز - جمعه - با حضور معاونان و مدیران سیاسی وزارتخانه ‌های امور خارجه‌ ایران و گروه ۱+۴ در وین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، دور جدید مذاکرات وین در چارچوب نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران (۱۱ به وقت محلی)  در شهر وین پایتخت اتریش برگزار می شود.

شرکت‌کنندگان در این نشست که در گراند هتل وین برگزار می شود، درباره دورنمای بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق از سوی همه طرف‌ها بحث و گفت و گو می کنند.

اتحادیه اروپا شب گذشته (شامگاه پنج شنبه) در بیانیه ‌ای از ادامه نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور اعضای این توافق در وین خبر داد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه که عصر پنج شنبه برای شرکت در دور چهارم مذاکرات برجام، وارد وین پایتخت اتریش شد در دیدار با رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اولویت اول در مذاکرات را تامین منافع ملت ایران اعلام کرد.  

وی اظهارداشت: کار سختی را در پیش داریم و امیدواریم که بتوانیم در زمان کوتاه تری به سرانجام برسانیم ولی بحث زمان برای ما اولویت ثانویه دارد و اولویت اول دقت است برروی تامین منافع ملت ایران و تامین مواضع قطعی جمهوری اسلامی ایران است که بارها بیان شده است.

جلسات اخیر کمیسیون مشترک برجام در راستای احیای توافق هسته‌ای از طریق لغو تحریم های اعمال شده آمریکا بر ایران و بازگشت دوجانبه آمریکا و ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای، از ۱۳ فروردین ماه امسال در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha