فلسطین برای احقاق حقوقش به هنر هم نیاز دارد

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۲۱
کد خبر: 84320307
فلسطین برای احقاق حقوقش به هنر هم نیاز دارد

تهران- ایرنا- رایزن اول سفارت فلسطین در ایران با اشاره ظرفیت هنر برای انتقال اندیشه و تفکر، گفت: فلسطین همان طور که به اسلحه و سیاست برای احقاق حقوقش نیاز دارد به هنر نیز برای احقاق حقوقش نیاز دارد و قطعا برگزاری نمایشگاه های هنری نیز می تواند کمک زیادی کند.

«محمد جهیر» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به این که هر کشور زبان متفاوتی دارد و افراد از فهم زبان کشورهای دیگر ناتوان هستند، گفت: اما هنر زبان مشترک میان تمام ملت های جهان است و همه توانایی فهم آن را دارند؛ مثلا یک نقاشی براحتی می تواند برای تمام افراد بشر قابل درک و فهم باشد.

وی درخصوص چگونگی حقوق مردم مظلوم فلسطین گفت: فلسطین همان طور که به اسلحه و سیاست برای احقاق حقوقش نیاز دارد به هنر نیز برای احقاق حقوقش نیاز دارد و قطعا برگزاری نمایشگاه های هنری نیز می تواند کمک زیادی کند.

رایزن اول سفارت فلسطین در ایران نیز با اشاره به همراهی جمهوری اسلامی ایران هموار با ملت مظلوم فلسطین گفت:‌ چشم ملت ما به حمایت‌های کشورهایی همچون ایران است. انشالله روز قدس پیش رو در فلسطین با شکوه‌تر از هر سال دیگری برپا شود و به زودی چنین نشستی را در قلب فلسطین با حضور همین کشورهای حامی برگزار کنیم.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه «فلسطین تنها نیست» گزیده ای از آثار مسابقات بین‌المللی در سه حوزه کارتون، کاریکاتور و پوستر است که تا ۱۷ اردیبهشت در گالری‌ ابوالفضل عالی در حوزه هنری برگزار شد. 

سید مسعود شجاعی طباطبایی، محمد خزایی، عباس ناصری، سعید صادقی و مسعود ضیایی زردخشویی از داوران ایرانی این رویداد بین‌المللی هستند.

بیشترین تعداد هنرمندان خارجی حاضر در این مسابقه از کشورهای ترکیه با ۶۲ شرکت کننده، اندونزی و چین هر کدام با ۴۲ شرکت کننده بودند؛ از آمریکای لاتین هنرمندان کشورهای برزیل، کوبا مکزیک، پرو، کلمبیا و از کشورهای اروپایی نیز هنرمندان لهستانی، ایتالیایی وآلمانی حضوری مؤثر و گسترده داشتند.  

با توجه به اینکه هم اکنون در بیش از هشت کشور جهان نمایشگاهی از آثار مسابقه فلسطین تنها نیست افتتاح شده است، نشان از اهمیت «فلسطین» به عنوان مسئله اول جهان اسلام و منطقه دارد. قرار است نفرات برتر این مسابقه روز قدس اعلام شوند.

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha