فعالان رسانه‌ای یزد: انتخابات، تجلی‌گاه اراده مردم در مدیریت کشور است

یزد- ایرنا- جمعی از مدیران مسوول، خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای یزد با اعلام آمادگی برای حضور گسترده در انتخابات، مشارکت آحاد مردم در این عرصه مهم سیاسی را خواستار شدند و عرصه انتخابات را مهمترین تجلی‌گاه ظهور اراده شهروندان در مدیریت کشور عنوان کردند.

فعالان رسانه‌ای یزد با بیان اینکه برگزاری انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک دستاورد مهم محسوب می‌شود، افزایش حضور آگاهانه و همراه با بصیرت مردم در این رخداد مهم سیاسی و اجتماعی با بستر سازی بخش های مختلف مورد تاکید قرار دادند.

آنها یکی از توطئه‌های استکبارجهانی و دشمنان نظام اسلامی در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی را تلاش برای کاهش مشارکت گسترده مردم در  رویدادهای مهمی مانند انتخابات عنوان کردند و نقش رسانه ها را در تبیین اهمیت مشارکت شهروندان در این رویداد سیاسی با توجه به شرایط حساس منطقه حیاتی عنوان کردند.

فعالان حوزه رسانه استان یزد در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی، حضور در انتخابات با هر نوع دیدگاه و تفکر سیاسی را یک رسالت ملی عنوان و نقش رسانه‌های گروهی را در تبیین نقش تعیین کننده انتخابات در مدیریت جامعه و تحقق فرمان مقام معظم رهبری در مشارکت حداکثری شهروندان در انتخابات موثری ارزیابی کردند.

انتخابات تجلی‌گاه همبستگی ملی 

سرپرستی روزنامه قدس در استان یزد، انتخابات را اوج همبستگی آحاد ملت و همراهی با نظام و انقلاب اسلامی و تحقق منویات مقام معظم رهبری ذکر کرد و گفت: همه باید با درک شرایط جنگ اقتصادی و تحریم‌هایی که دشمنان ظالمانه بر کشور تحمیل کرده‌اند، در این عرصه مهم تصمیم سازی برای کشور شرکت کنند.

کاظم صادق پور افزود: همه شهروندان با هر گونه دیدگاه و تفکری سیاسی باید اصل نظام و کشور را در نظر بگیرند و وظیفه دینی و ملی خود را با حضور در پای صندوق‌های رای نشان دهند، زیرا مشارکت بالا در انتخابات موجب تقویت نظام در برابر توطئه‌ها و مایه اقتدار کشور است.

وی با بیان اینکه مردم با مشکلات اقتصادی دست به گریبان هستند، یادآور شد: برای جلب مشارکت مردم در انتخابات مسوولان باید بیش از گذشته برای حل مسایل و رسیدگی به مطالبات شهروندان اهتمام داشته باشند، زیرا تحقق خواسته های آنان نقش مهمی در برگزاری باشکوه انتخابات دارد.

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات یزد با تبیین نقش رسانه‌های گروهی به خصوص شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مکتوب افزایش مشارکت در انتخابات از فعالان عرصه رسانه استان خواست رویدادهای مرتبط با انتخابات و افزایش مشارکت مردم را در  اولویت خود قرار دهند.

صادق پور گفت: تهیه مطالب روشنگرانه و بصیرت‌افزا در خصوص نقش مردم در عرصه تعیین سرنوشت سیاسی و اجتماعی، زمینه‌ساز مشارکت حداکثری و پرشور مردم و جوانان در پای صندوق‌های اخذ رای است .

مدیر مسوول نشریه صنعت یزد نیز با بیان اینکه انتخابات امسال به خاطر تحولات منطقه و جهان اسلام و افزایش دشمنی‌ کفرجهانی علیه انقلاب اسلامی به خصوص در عرصه تحریم‌ها و جنگ اقتصادی افزایش یافته گفت: باید فعالان رسانه و خانواده بزرگ مطبوعات در زمینه افزایش مشارکت شهروندان در انتخابات بیش از پیش نقش آفرینی کنند.

سهیل شریعتمداری افزود: رسالت خبرنگاران و فعالان عرصه خبر و رسانه‌ این است که علاوه بر بسترسازی برای مشارکت حداکثری و افزایش تعامل بخش های مختلف در برگزاری انتخابات پرشور، از هم‌اکنون بخشی از مطالب خود را  به موضوع انتخابات اختصاص دهند .

وی با بیان اینکه فعالان رسانه‌ای یزد همواره در خط نظام و انقلاب اسلامی و گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند، اظهار کرد: انتخابات در کشور اسلامی ما همان مشارکت در تعیین سرنوشت و آینده کشور است و باید رسانه ها از این حق صیانت و شهروندان از آن برای بهبود شرایط استفاده کنند.

شریعتمداری بیان کرد: دشمنان چشم دیدن اقتدار انقلاب اسلامی و عزت ملت ما را ندارند و با برگزاری انتخاباتی پرشور و آگاهانه بار دیگر توطئه مخالفان مانند دوره‌های گذشته نقش بر آب می‌شود و مردم و مسوولان با همکاری هم برای آینده بهتر کشور تلاش می‌کنند.

رسانه‌ها زمینه‌ساز مشارکت حداکثری در انتخابات هستند

عضو هیات مدیره خانه مطبوعات یزد گفت: رسانه‌های گروهی و فعالان فضای مجازی در تبیین مسائل و ایجاد زمینه همکاری و مشارکت مردم به خصوص جوانان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاها نقش محوری دارند.

امین سامعی با اشاره به اینکه باید فعالان رسانه و خبرنگاران در ارتباط با  تهیه اخبار و برگزاری نشست‌ها و انعکاس مطالب انتخابات ، زمینه ساز جوی همراه با مشارکت عمومی شوند، تصریح کرد: علاوه بر اصحاب رسانه باید همه بخش های اثرگذار با همدلی زمینه را برای مشارکت مردم در عرصه های تعیین سرنوشت فراهم سازند.

وی بیان کرد: دشمنان نظام همواره با به راه انداختن جنگ روانی و تبلیغات سعی در کاهش حضور مردم در انتخابات کشور را دارند و از مدت‌ها قبل با فعالیت‌های فرهنگی برای کم رنگ شدن مشارکت مردم در این عرصه اقدامات مختلفی را در پیش گرفته اند، که درایت مردم و مسوولان در چهار دهه گذشته منجر به  شکست ترفندهای آنان شده است.

طراح و صفحه آرای نشریات یزد تصربح کرد: انتخابات اوج وحدت و دلبستگی مردم به اهداف و آرمان شهیدان انقلاب اسلامی است و هرکس دل در گرو سعادت این ملت و آینده کشور دارد فارغ از هر نوع دیدگاه باید وظیفه ملی و رسالت دینی خود را در تعیین سرنوشت کشور نشان دهد.

سامعی تصریح کرد: ملت ایران در ۴۲ سال گذشته بارها نشان دادند که همچنان در مسیر اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی گام بر می‌دارند و هیچگاه تسلیم توطئه‌های دشمنان نمی‌شوند و بار دیگر همبستگی خود را با مشارکت در این انتخابات نشان می‌دهند.

آینده کشور در گرو مشارکت مردم

خبرنگار فصلنامه ورزش دارالعباده یزد نیز با بیان اینکه با وجود تلاش های دشنمان برای دلسردی مردم، بار دیگر انتخابات امسال به صحنه وفاداری مردم به نظام، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه تبدیل می‌شود، گفت: مردم، کشور و آینده خود را خیلی دوست دارند و با حضور فعال در این عرصه توطئه دشمنان را خنثی می‌کنند.

علی ابویی افزود: هدف دشمنان با فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی و برخی شبکه‌ها، دلسرد کردن مردم و کاهش مشارکت آنان در انتخابات است، بنابراین باید رسانه‌های گروهی با تهیه اخبار و محتوای مناسب مردم را از توطئه‌های استکبار جهانی آگاه کنند.

وی در خصوص انتخاب افراد شایسته نیز گفت: در انتخابات باید افرادی انتخاب شوند که مردمی، مخلص، متدین، متخصص و مدافع کشور در برابر توطئه‌ها باشند و با بصیرت و جلب همکاری همگان به مردم و کشور خدمت کنند.

عضو خانه مطبوعات یزد اظهار کرد: با درایتی که در بین مردم و مسوولان وجود دارد، انتخابات خردادماه امسال نیز کمرنگ نخواهد شد و آحاد جامعه گوش به فرمان مقام معظم رهبری به صورت گسترده و آگاهانه پای صندوق‌های اخذ رای حاضر می‌شوند.

ابویی خاطر نشان کرد: خبرنگاران و مطبوعات باید با مطالبه گری و تهیه گزارش‌های مناسب، برگزاری نشست‌ها و ارایه تحلیل‌های واقعی، اهمیت مشارکت مردم را تبیین کنند تا شاهد حضور حماسی همه مردم در این میدان مهم باشیم.

رسانه‌ها زمینه‌ساز مشارکت در انتخابات

رییس سازمان بسیج رسانه استان یزد گفت: مسوولان رسانه‌های گروهی با تبیین اهمیت مشارکت در انتخابات، تولید و انتشار محتواهای مناسب و با تبلیغات رسانه‌ای زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات خردادماه امسال را فراهم کنند.

مصطفی گل‌محمدی افزود: نقش رسانه‌های گروهی و خبرنگاران دلسوز در بخش‌های مختلف برای بسترسازی و توجه مردم و جوانان برای مشارکت در انتخابات آینده، تعیین کننده و یک ضرورت مهم سیاسی و اجتماعی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمنان همواره با ایجاد شبهه و تردید به دنبال جلوگیری از حضور پرشور مردم در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به خصوص انتخابات هستند، اظهار کرد: مشارکت مردم در این میدان سرنوشت‌ساز ضامن اقتدار کشور و شکست اهداف کفرجهانی است .

این فعال رسانه‌ای با تبیین توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات یادآور شد: به کوری چشم بدخواهان و مخالفان نظام، ملت قهرمان و با بصیرت ایران همانند دوره‌های گذشته حضوری آگاهانه و پرصلابت در انتخابات دارند .

گل‌محمدی بیان کرد: حضور آگاهانه و حماسی در انتخابات موجب همبستگی و بیانگر بلوغ و شعور سیاسی مردم است و این رخداد همانند گذشته برگ زرینی در تاریخ سراسر عزت و عظمت این ملت و کشور اسلامی است. 

به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، ۲۸ خردادماه برگزار می‌شود. 

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارای خانه مطبوعات، بسیج رسانه و انجمن صنفی خبرگزاری‌هاست که این تشکل های رسانه ای بیش از یک هزار عضو دارد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha