خبرهای کوتاه از یزد

۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۴۲
کد خبر: 84313163
خبرهای کوتاه از یزد

یزد - ایرنا - شوراها تبلوری از اراده مردم است ،مردم حاشیه خلیج فارس ظرفیتی برای وحدت جهان اسلام هستند،رونمایی از تمبر « یزد آرزوها»، مواجه بودن با ساده اندیشی در مباحث آموزشی قرآن ،  برگزاری جشن گلریزان به صورت مجازی  و تجلیل از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از خبرهای روز پنجشنبه است.

امام جمعه ابرکوه با بیان اینکه برخی ها به اهمیت جایگاه شوراهای اسلامی ، این نهاد مدنی پی نبردند، گفت : شورا ،تبلوری از قدرت و اراده مردم است و اعضای آن می توانند در شهرها و روستاها با تصمیم هایی که به صلاح  عمومی نیست مخالفت کنند.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز پنجشنبه با اشاره به نهم اردیبهشت روز شوراها به خبرنگار ایرنا افزود: برخلاف تصور برخی ها انتخابات شوراها مهم است .

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات شوراش شهر و روستا و ریاست جمهوری اظهار کرد :  گرم کردن تنور انتخابات شوراها اقدامی مناسب است تا زمان انتخابات ، نامزدها توان خود را رصد کنند و اگر محرز شد که شرایط انتخاب شدن را  دارند در صحنه بمانند و گرنه از این عرصه کناره گیری کنند.

وی افزود: اعضای شوراها می‌توانند در راستای مصالح و منافع مردم هرگونه تصمیمی که  در خور مصلحت مردم است، اتخاذ کنند ،زیرا شورا جایگاه مهمی دارد که نباید به سادگی از کنار آن رد شد و اعضای آن اگر به خوبی به وظیفه خود عمل کنند، می فهمند که  زبان گویای مردم هستند و در راستای منافع ملی تصمیم می گیرند.

امام جمعه ابرکوه همچنین به اهمیت انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم با حضورحماسی خود در ۲۸ خرداد امسال با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری حضوری چشم گیر داشته و باردیگر یاس و ناکامی را به بدخواهان نشان می دهند.

ابرکوه 

رییس شورای فرهنگ عمومی  ابرکوه با بیان اینکه مردم حاشیه خلیج فارس ظرفیتی عظیم برای وحدت جهان اسلام هستند،  گفت: خلیج فارس ثبت جهانی است .

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی عصر روز پنجشنبه در حاشیه نشستی با گرامیداشت فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس به خبرنگار ایرنا افزود: اما سخن این است که عداوت و حسادت و تنگ و نظری هم حدی دارد ، نه آن گونه که بخواهند در عنوان خلیج همیشه فارس دخل و تصرف کنند.

امام جمعه ابرکوه با بیان اینکه رسمیت دادن به روز ملی خلیج فارس در تقویم رسمی کشور به عنوان سند پر افتخار و ماندگار ملی ایران از اقدامات ارزشمند دولت جمهوری اسلامی است اظهارکرد: خلیج همیشه فارس در پهنای ایران اسلامی برای همیشه مثل خورشید در تاریخ جهان می درخشد .

حسینی با بیان اینکه مردم ایران همیشه با تاسی از اسلام ناب محمدی (ص) در منطقه عامل وحدت و انسجام بوده و هستند، اضافه کرد: ملت انقلابی ایران ، با عشق و علاقه و توان و اقتدار خود ، از خلیج همیشه فارس حفاظت و حراست می کنند.

امام جمعه ابرکوه ، همچنین با اشاره به ظرفیت های راهبردی این منطقه ادامه داد: خلیج فارس به دلیل داشتن منابع انرژی ، ظرفیت تاثیرگذاری در اقتصاد مقاومتی دارد، خاطرنشان کرد: خلیج فارس سند هویت ملی ایران اسلامی است

وی ادامه داد: بدخواهان ملت ایران ، عرب های حوزه حاشیه خلیج فارس را هم تحریک کردند تا نسبت به عنوان چند صد ساله خلیج فارس حساسیت نشان دهند که این مورد از توطئه های دشمنان مردم منطقه است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

یزد 

تمبر «یزد آرزوها» در مراسمی با حضور شهردار و اعضای شورای شهر یزد در صحن علنی این نهاد رونمایی شد.

به گزارش روز پنجشنبه سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد به ایرنا، جمال الدین عزیزی بندرآبادی  در این مراسم گفت: با پیشنهاد شورای عالی پست،  این تمر، در آینده نزدیک تمبر رسمی می شود. 

وی رویکرد و نامگذاری این تمبر به عنوان «یزد آرزوها» را آغازگر نقطه مدیریت شهری و بایدها و نبایدهایی در این زمینه بیان کرد و افزود: با این روند می‌توان در سال‌های آینده، داشته‌های یزد را حفظ کرد.

وی تصریح  کرد: این تمبر متشکل از بادگیر به عنوان نماد یزد است و قاصدک نیز نماد آرزو و خوش خبری است که در طراحی آن  به کار گرفته شد. 

یزد

یکی از مدرسان حوزه علوم قرآنی با بیان اینکه در آموزش خواندن قرآن کریم با نوعی سطحی نگری و ساده اندیشی مواجه هستیم گفت: در آموزش روخوانی قرآن از یک کتاب برای تمام گروه‌ه های سنی استفاده می شود.

 به گزارش ایرنا سید حسین میرتقی در حاشیه برگزاری اولین جشنواره هنر قرآنی دانش که به همت اداره کل قرآن،عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش  و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در حال برگزاری است تصریح کرد: فعالیت‌های قرآنی او  بیشتر در زمینه‌های آموزش روخوانی، روانخوانی و تجوید است. 

 میرتقی با اشاره به هنرهای آوایی اظهارکرد:  با صدای زیبا، خواندن قرآن اثرگذار است چراکه خود از نظر آواها زیبایی ذاتی دارد و وقتی با صدای زیبا عجین می شود می تواند در جذب افراد تأثیرگذار باشد، باید تلاش کرد ، آموزش های قرآنی در همه حوزه‌ها هرچه بیشتر مبتنی بر واقعیت های علمی باشد و مثلا با برگزاری همایش‌های علمی زمینه ارتقای آموزش‌ها فراهم شود

 وی حلقه مفقوده فعالیت های قرآنی در آموزش و پرورش را ارتقای کیفی آموزش قرآن بیان کرد.

یزد

روابط عمومی سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد، اعلام کرد که این نهاد جشن گلریزان را  برای دومین سال متوالی با توجه به شیوع  کرونا با همکاری ستاد دیه برگزار می کند. 

  خیرین علاقه مند به شرکت در جشن می توانند با شماره گیری کد دستوری # ۱۱۳۳* ۶۶۵۵* مبلغ مورد نظر خود را برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمدمالی به حساب ستاد دیه استان واریز کنند .

یزد 

شهردار و اعضای شورای شهر یزد از عملکرد  مجموعه سازمان فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شهرداری تجلیل کردند. 

به گفته غلامعلی سفید رییس شورای شهر یزد، هنرمندان، گروه ها و تشکل های هنری، اجتماعی و ورزشی رضایت خود را از برخورد و نحوه همکاری با سازمان یادشده اظهار کردند و توجه به زیربناهای فرهنگی، اجتماعی ورزشی موجود و استفاده لازم برای انجام کارهای بسیارخوب ار ارزشمند و مفید ذکر کردند.

ونوس عامری عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر هم با اشاره به اینکه فرهنگ، باعث بوجود آمدن هویت فردی و جمعی می شود، گفت: شهرداری‌ها بیشتر بر روی ساختمانها ، ساختارها و معابر تمرکز می کنند و فراموش می‌کنند اصل کارکرد مدیریت شهری، بر افراشتن هویت فرهنگی جامعه است

عباس ملازینلی رییس سازمان فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد هم از حمایت اعضای شورای شهر و شهردار قدردانی کرد و  گفت: اگر توسعه انسانی، فکری و اندیشه‌ اتفاق نیفتد، توسعه‌ از جنبه های دیگر محکوم به شکست است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha