پرداخت ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به فعالان زیست بوم فناوری

تهران- ایرنا- معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور (ماه های پایانی سال ۹۸) تاکنون ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای جبران خسارت به کسب و کارهای فعالان زیست بوم فناوری کشور از سوی این صندوق پرداخت شده است.

سیاوش ملکی فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در خصوص ارایه خدمات حمایتی این صندوق در دوران کرونا افزود: در ماه های پایانی سال ۹۸ که بیماری کرونا در کشور همزمان با سایر کشورها شیوع پیدا کرد، در زمینه حمایت از شرکت های دانش بنیان از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی برنامه هایی اجرا شد.

وی بیان کرد: چند شرکت و استارتاپ بزرگ زیست بوم دانش بنیان کشور در ماه های اول شیوع کرونا دچار مشکل شدند، در همین راستا صندوق نوآوری در بهمن و اسفند ماه سال ۹۸ به منظور جبران خسارات ناشی از کرونا ۵۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات به شرکت های دانش بنیان بزرگ پرداخت کرد.

ملکی فر ادامه داد: همچنین در نیمه اول اسفند ماه نیز صندوق نوآوری و شکوفایی در فراخوانی شرکت های دانش بنیان را به تامین و تولید اقلام مورد نیاز مرتبط با مدیریت، کنترل و درمان کرونا دعوت کرد و بیش از ۴۰۰ شرکت در این فراخوان شرکت کردند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: در مجموع از این تعداد به ۷۰ شرکت که سازنده ونتیلاتور، دستگاه اکسیژن ساز، کیت تشخیصی کرونا، ماسک و مواد ضدعفونی کننده، داروهای موثر در کنترل عوارض بیماری و حتی سامانه اطلاعاتی برای فراگیری کرونا در شهرها بودند ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارایه شد تا کار نظام سلامت و شبکه بهداشت و درمان در روزهای ابتلایی شیوع کرونا در کشور دچار اختلال نشود.

ملکی فر یادآور شد: در ابتدای سال ۹۹ صندوق برای جبران خسارت ناشی از ویروس کرونا به شرکت های دانش بنیان پرداخت تسهیلاتی را آغاز کرد. این تسهیلات ابتدا به شرکت های دانش بنیان کوچک شامل شرکت هایی که فروش سالانه آنها کمتر از ۲ میلیارد تومان یا نیروی انسانی آنها کمتر از ۵۰ نفر بودند تا سقف مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۹ درصد دوساله سرمایه در گردش، پرداخت شد.

وی افزود: بعد از این شرکت ها، تسهیلات به شرکت های فناور آسیب دیده در پارک ها با مشورت وزارت علوم و روسای پارک های علم و فناوری اعطا شد و بعد از آن تسهیلات به شرکت های خلاق که در دبیرخانه برنامه حمایت از زیست بوم خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تایید رسیده بودند، ارایه شد. همچنین شتابدهنده ها و شرکت های دانش بنیان بزرگ از دیگر مجموعه هایی بودند که در فراخوان های متعدد از حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی برخوردار شدند.

وی گفت: در مجموع به ۵۰۰ شرکت آسیب دیده حدود ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۹ درصد با دوره بازپرداخت ۲۴ ماهه پرداخت شد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: این صندوق به عنوان بزرگترین منبع تامین مالی شرکت های دانش بنیان در کشور همواره از توسعه شرکت های دانش بنیان در داخل کشور و بازارهای خارجی حمایت کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha