۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۲۹
کد خبرنگار: 1235
کد خبر: 84310925
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

علی اف: مرزهای جمهوری آذربایجان و ایران محل دوستی است

۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۲۹
کد خبر: 84310925
علی اف: مرزهای جمهوری آذربایجان و ایران محل دوستی است

باکو - ایرنا - "الهام علی اف» رییس جمهوری آذربایجان تاکید کرد که مرزهای مشترک کشورش با جمهوری اسلامی ایران «مرزهای دوستی» است.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری رسمی «آذرتاج» جمهوری آذربایجان، علی اف طی سخنانی در مراسم افتتاح پادگان نیروی مرزبانی این کشور در شهرستان آزاد شده «جبرایل» در مرز ایران، افزود: در جریان جنگ اخیر (درگیری نظامی جمهوری آذربایجان با ارمنستان در قره باغ)،  132 کیلومتر مرز جمهوری آذربایجان و ایران که تحت اشغال قرار گرفته بود، به  طور کامل تصرف شده است .

رییس جمهوری آذربایجان با اشاره به انجام اقدامات لازم برای تقویت حفاظت از مرزهای مشترک بلافاصله پس از پایان جنگ قره باغ گفت: مرزهای کشور ما و ایران مرزهای دوستی است و حفاظت از این مرزها برای توسعه روابط دو کشور از اهمیت خاصی برخوردار است .

علی اف همچنین با اشاره به این که جمهوری آذربایجان در مسیرهای دیگر نیز مرز مشترک با جمهوری اسلامی ایران دارد، افزود: این مرزها در واقع مرزهای دوستی و همکاری است و شهروندان هر دو کشور که از این مرزها تردد می‌کنند، از مزایای آن بهرمند می‌شوند .

رییس جمهوری آذربایجان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: حجم روزافزون تردد محموله‌ها نیز بیانگر توسعه روابط جمهوری آذربایجان و ایران است.

علی اف، پل «خداآفرین» بر روی «رود ارس» در نزدیکی پادگان مرزی شهر جبراییل را مورد اشاره قرار داد و آن را نماد دوستی جمهوری آذربایجان و ایران عنوان کرد .

جمهوری آذربایجان در درگیری های نظامی 44 روزه آغاز شده از ششم مهر ماه سال گذشته، توانست سرزمینهای تحت اشغال خود توسط نیروهای ارمنستان در قره باغ را آزاد کند .

این درگیری‌های نظامی 20 آبان ماه گذشته با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان پایان یافت.

شهرستان‌های  جبرایل و «زنگیلان» در مرز جمهوری اسلامی از جمله شهرستانهای آزاد شده توسط ارتش جمهوری آذربایجان در این جنگ است که علی اف دیروز (دوشنبه) وارد این منطقه شده است .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha