معترضان به تایید نشدن صلاحیت خود از طریق هیات نظارت پیگیری کنند

بندرعباس - ایرنا - فرماندار بندرلنگه گفت: هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا زیرمجموعه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات کشور و هیات عالی نظارت انتخابات استان هرمزگان هستند و برابر قانون اگر فردی معترض باشد می تواند از طریق هیات نظارت مرکزی پیگیری کند.

احمد شیبانی روز سه شنبه افزود: ثبت نام شوراهای شهر و روستا به صورت سیستمی از طریق درگاه های ثبت نام وزارت کشور بوده و در صورت نداشتن شرایط ثبت‌نام که موارد قانونی در این خبر درج شده است سامانه وزارت کشور اجازه ثبت نام و تکمیل ثبت نام را نخواهد داد و فرمانداری ها هیچگونه نقشی در کنترل سامانه ثبت نام انتخابات در این دوره را نداشته اند.

 وی ادامه داد: گروه های شبکه‌های اجتماعی و خبری با توجه به اهمیت اطلاع رسانی دقیق برای مردم از تشویش اذهان عمومی بپرهیزند.

فرماندار بندرلنگه با اشاره به مطلب منتشر شده در خصوص یکی از اعضای سه نفره هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای بخش شیبکوه، اظهار داشت: عضو هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای بخش شیبکوه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا داده است.

شیبانی  تصریح کرد: با توجه به اینکه این شخص عضو هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای بخش شیبکوه بوده و برابر قانون دخالتی در مورد تایید یا رد صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شوراهای شهرهای شهرستان نداشته و در هیچ یک از جلسات هم برابر قانون نیز حضور نداشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha