بستری‌های کرونایی زنجان به بالاترین رقم در مقایسه با موج‌های قبل رسید

زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: هم اکنون ۷۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که تاکنون این تعداد ثبت نشده بود که بیشترین نگرانی افزایش شمار بالای بیماران است.

دکتر پرویز قزلباش روز دوشنبه در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران رسانه های جمعی استان  افزود: هم اکنون ظرفیت تخت‌های آی. سی. یو در شهرهای قرمز کرونایی از جمله زنجان، ابهر و خدابنده تکمیل شده و تنها در برخی از شهرستان‌ها ظرفیت تخت‌های این بخش خالی است.

وی با اشاره به اینکه در موج جدید بیماری کرونا از نوع جهش یافته آن تعداد بیماران بستری به ۱۵۰ نفر در روز نیز رسیده است اضافه کرد: بطور قطع  با افزایش تعداد بیماران بستری شمار بیماران نیازمند به آی. سی. یو نیز به مراتب افزایش می‌یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه در یک سال گذشته بیش از ۱۰۰ تخت آی. سی. یو به تخت‌های استان افزوده شده است، خاطرنشان کرد: در زمان حاضر نیز برای رفع نیاز استان، حدود ۳۰ تخت آی. سی. یو خریداری شده که در حال تجهیز است.

وی با اشاره به اینکه میانگین سنی افراد مبتلا در پیک چهارم کرونا کاهش یافته است، ابراز کرد: برخلاف موج قبلی کرونا، موج چهارم از نوع جهش یافته بیشتر اقشار میانسال و سالمند را گرفتار کرده است.

این مسوول با تاکید بر اینکه پاسخ تست‌های پی. سی. آر با تاخیر آماده می‌شود گفت: به طور معمول پاسخ تست‌های کرونا در مدت ۲۴ ساعت اعلام می‌شود اما هم اکنون با توجه به افزایش مراجعات و شیوع موج چهارم این روند با تاخیر بوده، در هر صورت لازم است افرادی که برای آزمایش کرونایی مراجعه می‌کنند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی از افراد مشکوک به کرونا به ویژه تست پی. سی. آر منفی خواست پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند چرا که پاسخ تست‌ها ۱۰۰ درصدی نبوده و ممکن است منفی کاذب باشد.

قزلباش با اشاره به وضعیت کرونایی نیز گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۲ هزارو ۱۳۹ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده و یک هزار و ۲۳۰ نفر فوتی گزارش شده است.

 به گفته این مسوول ۴۷ بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان های زنجان امروز گزارش شده که متاسفانه تعداد فوتی ها نیز چهار مورد بوده است.

وی همچنین به در پیش بودن ماه رمضان اشاره و خاطرنشان کرد: هم اکنون در شهرهای وضعیت قرمز محدودیت‌ها اعمال شده و تنها گروه شغلی یک امکان فعالیت دارند اما باید در روزهای ماه رمضان توجه ویژه‌ای به غذاخوری‌ها و رستوران‌ها داشت به ویژه آنکه مردم از دادن افطاری‌ها و رفتن به افطاری‌ها اجتناب کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha