۱۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۸:۰۷
کد خبرنگار: 1425
کد خبر: 84288685
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۶۴ درصد بستری های کرونا در ایلام بدون بیماری زمینه ای هستند

ایلام - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: عمده بستری های کرونا در مراکز درمانی این استان معادل ۶۴ درصد بدون هرگونه بیماری زمینه ای هستند که این مساله بیانگر اهمیت رعایت بیش از پیش دستورالعمل های بهداشتی است.

دکتر جمیل صادقی فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع بیماران بستری در مراکز درمانی استان ۷۶ نفر معادل ۳۶ درصد دارای بیماری زمینه‌ای هستند.

وی مجموع بیماران بستری مراکز درمانی این استان را ۲۱۳ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: عمده بیماران به تعداد ۱۱۶ نفر مرد و ۹۷ نفر نیز زن هستند.

وی کمترین سن بستری بیماران کرونا در این استان را کودک ۲ ساله و بیشترین گروه سنی بستری را ۴۰ تا ۵۰ سال اعلام کرد و گفت: میانگین سنی بیماران بستری مراکز درمانی این استان ۴۴.۶ سال است.

دکتر صادقی فر با ابراز تاسف و نگرانی از افزایش ابتلای درون خانوادگی کرونا در استان گفت: این مساله بیانگر خطر تجمع ها و دورهمی های خانوادگی بوده که در این ایام بسیار خطرناک است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان های استان در حال تکمیل است، تاکید کرد: با توجه به شرایط بحرانی موجود مردم از تردد غیرضروری پرهیز کرده و در صورت نیاز به خروج از منزل استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را مورد توجه قرار دهند.

وی تجمع ها را مهمترین عامل شیوع کرونا دانست و یادآور شد: تجمع ها اعم از کوچک و بزرگ این روزها بسیار خطرناک بوده و مردم برای حفظ سلامت خود دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

بر اساس  اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام، ۹ شهرستان ایلام، دهلران، چوار، آبدانان، ایوان، دره شهر، چرداول، مهران و بدره در وضعیت قرمز و سیروان، ملکشاهی و هلیلان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha