بقاع متبرکه بهترین امکان نشر فرهنگ اهل بیت(ع) است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بقاع متبرکه بهترین امکان نشر آموزه‌های اسلام‌ی و فرهنگ اهل بیت(ع) است و می‌طلبد که قدر این داشته ارزشمند معنوی بیشتر دانسته شود.

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز سه‌شنبه در آیین بازدید از آستان مقدس امامزادگان ۷۲ تن ساروق، افزود: با توجه به هجمه و توطئه امروز دشمن در انحراف جوانان متدین کشورمان، آستان مقدس امامزادگان می‌تواند مامن و محفلی برای مردم جامعه اسلامی در جهت مقابله با چنین ترفندهایی باشد.

وی ادامه داد: استقبال مردم از اماکن زیارتی و علاقه لایه‌های مختلف جامعه ایران اسلامی به ائمه معصومین از دیرباز در ایران اسلامی وجود داشته و باید از این ظرفیت ارزشمند برای اشاعه فرهنگ دینی بهینه استفاده شود. 

امام جمعه اراک بیان کرد: بقاع متبرکه امامزادگان نقاط مختلف استان مرکزی به خصوص آستان مقدس شاهزاده محمد عابد(ع) نقش مهمی در تکریم زایر و تبیین مفهوم زیارت و اثرات معنوی و فرهنگی آن بر جامعه دارد. 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار داشت: مقام معظم رهبری تکلیف کرده‌اند بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شوند و این مهم‌ باید در دستور کار مسئولان ذی‌ربط قرار بگیرد.

وی با اشاره به داستان حافظ شدن کربلایی کاظم ساروقی گفت: سیره و زندگی کربلایی کاظم ساروقی درس های فراوانی دارد که امروز تبیین این درس های مهم از نیازهای مهم جامعه محسوب می شود، لذا اینگونه برنامه ها بسیار اهمیت دارد و می تواند موجب خیرات و برکات زیادی برای جامعه باشد.

شهر ساروق با جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر یکی از شهرهای ۳۳ گانه استان مرکزی است و یکی از سه بخش شهرستان اراک نیز محسوب می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha