۲۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۰۰
کد خبرنگار: 3081
کد خبر: 84270153
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حبس و جریمه مالی در فرانسه برای تخریب محیط زیست

۲۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۰۰
کد خبر: 84270153
حبس و جریمه مالی در فرانسه برای تخریب محیط زیست

تهران ایرنا- پارلمان فرانسه به لایحه «تغییرات آب و هوایی و مقاومت زیست محیطی» با هدف جرم انگاری تخریب محیط زیست رای مثبت داد. در این لایحه که با موافقت پارلمان، تبدیل به قانون شد، برای جرایم زیست محیطی، ۱۰ سال حبس و ۴,۵ میلیون یورو جریمه تعیین شده است.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روزنامه فرانسوی لوپوئن، نمایندگان پارلمان فرانسه با هدف تقویت ابزارهای قانونی در برابر آسیب های زیست محیطی، به لایحه «تغییرات آب و هوایی و مقاومت زیست محیطی» با هدف جرم انگاری تخریب محیط زیست (اکوساید) چراغ سبز نشان دادند.

این روزنامه فرانسوی افزود: پیشتر اعضای شورای کنواسیون شهروندی اقلیم با بررسی این لایحه، خواستار جرم انگاری تخریب محیط زیست شده در حالی که از سوی دیگر، حقوقدانان هیئت دولت فرانسه این لایحه را خلاف قانون اساسی دانسته بودند.

به نوشته لوپوئن، باربارا پومپیلی، وزیر انرژی فرانسه گفت: ۱۰ سال حبس و جریمه ۴,۵ میلیون یورویی برای جرایم زیست محیطی تعیین شده است.

این روزنامه فرانسوی تصریح کرد: در آخرین مرحله بررسی متن این لایحه در کمیسیون تخصصی پارلمان فرانسه، نمایندگان همچنین برای جرم «عمومی» به مخاطره افکندن محیط زیست، سه سال حبس و ۳۰۰ هزار یورو جریمه تعیین کرده اند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha