پهنه معدنی دوست‌بیگلو مشگین‌شهر زمینه اشتغال ۳۵۰ نفر را فراهم می‌کند

اردبیل- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۲۰ ماه آینده با احداث واحد فرآوری در پهنه اکتشافی دوست‌بیگلو واقع در محدوده شهرستان مشگین‌شهر زمینه اشتغال برای ۳۵۰ نفر فراهم می‌شود.

به گزارش ایرنا، رامین صادقی روز سه‌شنبه در نشست شورای معادن استان اردبیل بیان کرد: افزون بر ۱۵۳ میلیون تن کان‌سنگ مس، طلا و مولیبدن در محدوده اکتشافی دوست‌بیگلو در مرحله بررسی و صدور کشف است.

وی با اشاره به پیگیری مشکلات مربوط به طرح اکتشافی و احداث واحد کنسانتره دوست‌بیگلو افزود: فرآوری کنسانتره مس و مولیبدن مشگین‌شهر در فاز اول با سرمایه‌گذاری ریالی پنج هزار میلیارد و ارزی پنج میلیون یورو اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل یادآور شد: عملیات احداث کارخانه کنسانتره مس و مولیبدن در مشگین‌شهر ۱۴ دی‌ امسال در آیینی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان استانی آغاز شده است.

اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به اینکه اولین پهنه اکتشافی استان به نتیجه رسیده است، انتظار می‌رود در راستای تسریع اجرای عملیات بهره‌برداری از معدن و احداث واحد فرآوری، همه دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را با این واحد داشته باشند.

پنج پهنه معدنی در استان اردبیل وجود دارد که تا کنون ۱۲ مورد صدور مجوز در این پهنه‌ها صورت گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha