«خورشید» ایران در اسکار طلوع نکرد

۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۱۵
کد خبر: 84265066
«خورشید» ایران در اسکار طلوع نکرد

تهران- ایرنا- فیلم سینمایی «خورشید» از قرارگرفتن در جمع پنج فیلم نهایی خارجی زبان اسکار باز ماند و حالا قرار است در اکران نوروزی سینماهای ایران برای مردم نمایش داده شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا به نقل از صفحه رسمی آکادمی اسکار، فیلم سینمایی خورشید با نام انگلیسی Sun Children به کارگردانی مجید مجیدی که از سوی ایران برای شرکت در رقابت‌های اسکار ۲۰۲۱ معرفی شده و در میان ۱۵ فیلم منتخب اعضای آکادمی قرار گرفته بود، از راهیابی به فهرست پنج فیلم نهایی باز ماند.

طبق اطلاعات اعلام شده، نمایندگان کشورهای دانمارک، هنگ‌کنگ، رومانی، تونس و بوسنی و هرزگوین به فهرست نهایی این بخش راه یافته‌اند.

اسکار معروفترین رویداد سینمایی جهان است و تاکنون ۹۲ دوره مراسم جوایز آن در امریکا برگزار شده است.

مراسم اهدای جایزه اسکار توسط آکادمی علوم و هنرهای سینما در هالیوود واقع در لس آنجلس امریکا برگزار می شود و هر ساله بهترین فیلم های سال قبل را در رشته های مختلف معرفی می کند.

نود و سومین دوره اسکار به منظور معرفی  بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ قرار است روز ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ میلادی - ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - در سالن تئاتر دالبی هالیوود در مرکز ایالت کالیفرنیای امریکا برگزار شود.

فیلم سینمایی «خورشید» به کارگردانی «مجید مجیدی» به عنوان نماینده سینمای ایران در این دوره انتخاب شده‌ بود.

این فیلم به نویسندگی مشترک مجید مجیدی و نیما جاویدی و تهیه کنندگی امیر بنان در سال ۱۳۹۸ ساخته شده و در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سال گذشته موفق شد سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه را کسب کند.

خورشید به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی (رقابتی) شیر طلایی هفتاد و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز انتخاب و جایزه فانوس جادویی این جشنواره را نیز بدست آورده است.

این فیلم همچنین با انتخاب منتقدان هالیوود ریپورتر در شمار بیست فیلم برتر دو جشنواره ونیز و تورنتو در سال ۲۰۲۰ قرار گرفت.

موضوع فیلم خورشید، کودکان کار است.

معرفی ۲ فیلم باقی مانده اکران نوروزی

همچنین مرتضی شایسته، دبیر شورای صنفی نمایش در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا، درباره معرفی ۲ فیلم دیگر اکران نوروزی، اظهار داشت: دو فیلم خورشید ساخته مجید مجیدی و هفته‌ای یک بار آدم باش به ترکیب فیلم‌های نوروز ۱۴۰۰ اضافه شد.

به گزارش ایرنا، پیش از این سه فیلم لاله ساخته اسدالله نیک‌نژاد، خون شد ساخته مسعود کیمیایی و تکخال ساخته مجید مافی برای اکران در نوروز ۱۴۰۰ اعلام شده بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha