۴۲ نفر داوطلب انتخابات شوراهای شهر در استان مرکزی  شدند

اراک _ ایرنا _ رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: ۴۲ نفر شامل هشت زن و ۳۴ مرد روز چهارشنبه در نخستین روز ثبت‌نام انتخابات شوراهای اسلامی این استان، داوطلبی خود را اعلام کردند.

«بهروز اکرمی» چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد، ثبت‌نام ۳۶ نفر نهایی شده و ۶ نفر در حال بررسی است.

وی بیان کرد:  ۱۳ نفر در اراک، ۹ نفر در ساوه، چهار نفر در خمین، چهار نفر در محلات، سه نفر در شازند،۲ نفر در تفرش، ۲ نفر در دلیجان، ۲ نفر در فراهان، یک نفر در زرندیه، یک نفر در خنداب و یک نفر در کمیجان  ثبت نام کردند.

اکرمی اظهار داشت: در نخستین روز از آغاز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی، هیچ داوطلبی از شهرستان آشتیان ثبت‌نام نکرده است.

وی گفت: ثبت‌نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از امروز (چهارشنبه) بیستم اسفند ماه جاری در استان مرکزی همزمان با سراسر کشور آغاز شد  و تا ۲۶ اسفندماه جاری ادامه دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی اضافه کرد: بنا به اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور، داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر می‌توانند از روش  ثبت نام  با اپلیکیشن موبایلی (بارگذاری شده در پورتال وزارت کشور) و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن ثبت نام ،نام نویسی با نسخه دسکتاپ (کامپیوتر) و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن ثبت نام، استفاده از دفاتر پیشخوان دولت و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن ثبت نام و ثبت ­نام از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان اقدام کنند.

وی تاکید کرد: ارایه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا بیست هزار نفر جمعیت و مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای بیست هزار نفر جمعیت، اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری (جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه) برای برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر اعلام شده از دیگر مدارک مورد نیاز ثبت‌نام است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha