۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۰۹
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84241297
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادامه اعتراضات ضد دولتی در ارمنستان/ ده‌ها نفر بازداشت شدند

تهران – ایرنا – مخالفت و خشم ناشی از نارضایتی مردم ارمنستان در زمینه موافقت دولت با آتش بس در قره باغ هنوز فرو ننشسته و امروز ( سه شنبه ) در ادامه این اعتراضات حدود ۷۰ نفر در ایروان بازداشت شدند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، معترضان خواستار استعفای نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان بودند.

معترضان ساعات اولیه روز جاری در مقابل مقر دولت در نزدیکی میدان اصلی ایروان تجمع کردند تا مانع از ورود پاشینیان به داخل این ساختمان شوند. این درحالی است که همه ورودی های این ساختمان توسط نیروهای اجرای قانون محاصره شده بود.

اعتراض های ضد دولتی در ارمنستان از نوامبر ۲۰۲۰ ( آبان ) در جریان بوده است، زمانی که پاشینیان با آتش بسی موافقت کرد که بسیاری از مردم ارمنستان آن را شکستی در درگیری ناگورنو قره باغ تلقی می کنند.

احزاب مخالف یک صدا خواستار استعفای پاشینیان هستند و وازگن مانوکیان نخست وزیر سابق این کشور را نامزد هدایت دولت کرده اند.

پیشتر پاشینیان از احزاب سیاسی برای رایزنی درمورد برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در سال ۲۰۲۱ دعوت به عمل آورد، اما گروه مخالف دولت خواستار استعفای وی قبل از این انتخابات است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha