یک سوم کارمندان شهرهای قرمز خوزستان در محل کار حاضر شوند

اهواز- ایرنا- سخنگوی ستاد مبارزه با ویروس کرونا در خوزستان گفت: تنها یک سوم کارمندان در شهرهای قرمز باید در محل کار خود حاضر شوند.

دکتر فرهاد ابول نژادیان روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در ۱۱ شهرستان خوزستان مدیران دستگاههای اداری و شرکتهای خصوصی موظفند روزانه از یک سوم نیروهای خود در ادارات استفاده کنند. 

وی افزود : حضور بیش از یک سوم کارمندان در محل کارشان تخلف است و اداراتی که این مصوبه را رعایت نکنند به عنوان دستگاه متخلف شناخته شده و با مدیران آنها برخورد می شود. 

ابول نژادیان گفت: بجز دستگاههای امدادرسان همه ادارات موظف به رعایت این دستورالعمل هستند و هیچ دستگاهی حق تفسیر این دستورالعمل را ندارد. 

وی گفت دستگاههای امداد رسانی از جمله شرکتهای آب،  برق،  گاز، مخابرات  و کارخانجات فقط مجازند کارکنان بخش عملیات را روزانه به کارگیری کنند و کارمندان ستادی جزو مصوبه یک سوم حضور و دو سوم دورکاری قرار دارند. 

وی گفت مدیرانی که این دستور العمل را رعایت نکنند به دلیل اینکه سلامت کارکنان خود را به مخاطره انداخته اند مجرم شناخته می‌شوند و طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد. 

وی اضافه کرد: هدف از این مصوبه قطع زنجیره ویروس کرونا است و حضور بیش از یک سوم کارمندان در ادارات دامنه انتشار ویروس را گسترش خواهد داد. 

وی از مردم و کارمندان خواست در صورت رعایت نشدن این  مصوبه مراتب را به این ستاد گزارش تا با مدیران خاطی برخورد شود. 

وی اضافه کرد: هیچ مدیری حق ندارد تحت هر شرایطی بیش از یک سوم کارکنان خود را روزانه به کار گیری کند بلکه دو سوم کارمندان باید دورکار شوند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان از جمله اهواز از لحاظ رنگ بندی کرونایی، قرمز هستند. 

وی افزود: هشت شهر دیگر استان هم نارنجی هستند که در این شهرها هم کارمندان به صورت یک دوم باید در محل کار حاضر شوند. 

به گفته ابول نژادیان ویروس جهش یافته کرونا معروف به ویروس انگلیسی در خوزستان گسترش یافته و در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی می تواند در استان فاجعه بار باشد. 

عدم حضور در تجمعات،  زدن ماسک،  شستن مرتب دستها و رعایت فاصله اجتماعی  راههای اصلی پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ است. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha