۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۴۷
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 84233425
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مددجویان تحت حمایت کمیته امداد قم۱۶۳ تخته فرش بافتند

قم – ایرنا -  معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد قم با تاکید بر اهتمام به اشتغال زایی و درآمدزایی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد گفت: مددجویان این استان ۱۷۳ تخته فرش و قالیچه با متراژ ۲۵۰ متر مربع با ارزش بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال در سال جاری بافتند.

به گزارش پایگاه خبری اطلاع رسانی کمیته امداد، مهرداد مصلح، یکی از رویکردهای مهم کمیته امداد را ایجاد اشتغال پایدار خانگی برای مددجویان این نهاد دانست و افزود: در حال حاضر ۳۷۱ قالیباف در این رشته فعال هستند.

وی با بیان اینکه به منظور حفظ کیفیت استاندارد در بافت این فرش ها، بر روند بافت این فرش ها نظارت مستمر و منظم صورت گرفته است افزود: به همین دلیل این بافته ها دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و زمینه برای درامدزایی مناسب این خانوارها را فراهم کرده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد قم گفت: امسال ۲۵۰ مترمربع انواع فرش زرع و چارک، زرع و نیم، قالیچه های ابریشم و کرک و ابریشم به ارزش ۲۷ میلیارد ریال توسط خانواده های تحت حمایت تولید شد.

وی اضافه کرد: میانگین قیمت هر متر مربع ۱۰۸ میلیون ریال است که این فرش ها و قالیچه ها به طور متوسط بین ۶ تا هشت ماه بافته شده است.

مصلح با بیان اینکه این نهاد با هدف تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از آسیب های اجتماعی در خانواده های تحت حمایت و ایجاد اشتغال پایدار و سودآور برای آنها از طرح های قالیبافی حمایت می کند تصریح کرد: کمیته امداد برای سهولت صادرات تولیدات فرش مددجویان کمیته امداد در بازارهای جهانی اقدام به ثبت برند «احسان» کرده است.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح کارگاه آموزشی تولید مصنوعات رزینی در کمیته امداد استان قم برای اوین بار در کشور گفت: زنان سرپرست خانوار این نهاد مهارت های این رشته صنایع دستی و هنری را فرا می گیرند.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قم افزود: از مزایای این طرح، اشتغال پایدار و سودآور خانگی برای آن دسته از مددجویانی است که توان و شرایط کار در خارج از منزل را ندارند.

وی استقبال مددجویان، از این رشته صنایع دستی و هنری را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۵۷ نفر از زنان سرپرست خانوار در منزل مسکونی خود به تولید این مصنوعات اشتغال دارند.

مصلح، شناسایی راهبر شغلی این رشته را در سال جاری یادآور شد و افزود: پس از عقد تفاهم نامه با راهبر شغلی این رشته ۱۲۰ نفر از زنان سرپرست خانوار شناسایی و برای آموزش معرفی شدند.

وی با بیان اینکه برای افراد حاضر در این دوره، پس از گذراندن ۲۰ ساعت آموزش، گواهینامه شرکت در دوره آموزشی تولید مصنوعات رزینی صادر می شود تصریح کرد: این متقاضیان، جهت اخذ تسهیلات با ضمانت آسان به صندوق قرض الحسنه امداد ولایت معرفی می شوند.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه این افراد پس از اخذ تسهیلات اشتغال با کمک راهبر شغلی تجهیزات و مواد اولیه را تهیه می کنند تأکید کرد: راهبر شغلی، نه تنها در تولید این مصنوعات، مجری طرح را کمک می کند بلکه در فروش محصولات آنها نیز نقش مؤثری ایفا خواهد کرد.

حدود ۲۲ هزار و ۲۷ هزار خانوار در قالب حدود ۳۹ هزار و ۸۵۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد قم هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha