شورای استانی مدیریت آموزش عالی منافع بسیاری برای هرمزگان دارد

بندرعباس - ایرنا - دبیر و مسوول دبیرخانه شورای مدیریت آموزش عالی هرمزگان گفت: تشکیل و فعالیت این شورا با توجه به اهداف ترسیم شده برای آن منافع بسیاری این استان دارد.

محمدرضا بهبودی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تلاش اعضای شورای که متشکل از پنج دانشگاه اصلی استان است اعتلای آموزش عالی و افزایش کیفیت آموزش و پژوهش است.

وی ادامه داد: اعضای اصلی این شورا علاوه بردانشگاه هرمزگان، روسای استانی دانشگاه‌های آزاد، پیام نور، علمی کاربردی، فنی و حرفه ای و نماینده منتخب موسسه‌های آموزش عالی غیر دولتی استان هستند که براساس نیاز ریاست دانشگاه فرهنگیان هم می‌تواند عضو شورا باشد و مقرر شد با توجه به اهیمت این دانشگاه در اثرگذاری بر ورودی های دانشگاه های استان این دانشگاه نیز عضو شورا باشد.

وی اضافه کرد: اولین نشست این شورا روز گذشته که با حضور اعضا به صورت حضوری با رعایت تمامی پروتوکل های بهداشتی در دانشگاه هرمزگان برگزار شد که روسای دانشگاه ها به غیر از یکی، ضمن ارائه گزارش وضعیت زیر مجموعه خود، چالش و فرصت های موجود را مطرح کردند.

دبیر و مسوول دبیرخانه شورای مدیریت آموزش عالی هرمزگان ابراز داشت: علاوه بر این دکتر مرادی عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان و مجری طرح جامع آمایش استان، با ارائه نتایج مطالعه‌های آمایش استان بر ابعاد مختلف آن در حوزه آموزش عالی تاکید کرد.

بهبودی ابراز داشت: مقرر شد مطابق با آیین نامه شورای مدیریت آموزش عالی استان، و به منظور تمرکز بر ابعاد مختلف مدیریت آموزش عالی استان، کارگروه هایی تحت عناوین زیر هر کدام با مسئولیت یکی ازدانشگاه ای استان تشکیل شود که شامل کارگروه برنامه ریزی ارتقای کیفی آموزش عالی هرمزگان،  کارگروه پایش و تضمین سلامت اخلاقی در پژوهش، کارگروه مهارت آموزی دانشجویان، کارگروه آمایش استانی در علم، فناوری و نوآوری، و کارگروه ارتباط با صنعت و جامعه است.

دبیر و مسوول دبیرخانه شورای مدیریت آموزش عالی هرمزگان تاکید کرد: در کنار این کارگروه‌ها سامانه یا پایگاه داده آموزش عالی استان که زیرساختی برای اتخاذ تصمیمات در حوزه آموزش عالی است هم تشکیل خواهد شد.

بهبودی یادآور شد: در این خصوص انواع سامانه ها برای دانشگاه‌ها تعریف شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی تاکنون سامانه جامع و یکپارچه ایجاد نشده که امید می‌رود وزارت عطف نیز در این خصوص اقدام‌ها و حمایت‌هایی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: موفقیت شورای مدیریت آموزش عالی هرمزگان منوط به جدی گرفتن این امر در شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم و نیز همکاری و همراهی همه اعضا شورا از جمله دانشگاه آزاد اسلامی بوده که در برگیرنده تعداد زیادی از دانشجویان و موسسات اموزش عالی است.

وی تصریح کرد: علاوه براین با توجه به این که تصمیم‌ها این شورا در راستای آمایش و متوازن سازی توسعه دانشگاه‌ها و نیز در جهت ارتقا کیفیت آموزش عالی هرمزگان ممکن است همراه با چالش هایی باشد که ضرورت دارد همراهی نهادها و تصمیم گیران خارج از مجموعه آموزش عالی استان مانند مسوولان سازمان‌های استانی، شهرستانی و محلی شهرها و نیز مسئولان دفاتر مرکزی دانشگاه‌هایی که در استان وجود دارند نیز با شورای مدیریت آموزش عالی استان همکاری و همفکری کنند.

دبیر و مسوول دبیرخانه شورای مدیریت آموزش عالی هرمزگان افزود: این شورا به عنوان بالاترین مرجع هماهنگی سیاست ها و برنامه های آموزش عالی در سطح استان، دارای ظرفیت قابل ملاحظه ای در توسعه متوازن استان و به طور خاص در بخش آموزش عالی است.

تشکیل این شورا و ایجاد دبیرخانه آن در دانشگاه معین استان، دانشگاه هرمزگان، در راستای اجرای سند آمایش آموزش عالی کشور مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبه شماره ۱۳۱ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، الگوی استانی مدیریت آموزش عالی، به منظور تمرکززدایی و شبکه سازی، هم افزایی موسسه‌های آموزش عالی واقع در استان، مشارکت هرچه بیشتر این موسسه‌ها در تصمیم گیری و تصمیم سازی‌های آموزش عالی، متناسب سازی و متوازن کردن توسعه موسسه‌ها، کاهش بوروکراسی ناشی از تمرکز تصمیم گیریها و ایجاد هماهنگی و تبادل تجربه‌ها انجام شده است.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha