مجوز تشکیل شورای آموزش عالی هرمزگان صادر شد

بندرعباس - ایرنا - رییس دانشگاه هرمزگان گفت: مجوز تشکیل شورای آموزش عالی استان از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر شد.

علی اکبر شیخی فینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس این مجوز رییس دانشگاه مادر استان رییس شورای آموزش عالی بوده و دبیرخانه در این دانشگاه تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به این ابلاغ درحال انجام کارهای مربوط به ایجاد دبیرخانه بوده و به زودی اولین نشست شورای آموزش عالی هرمزگان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: وزارت علوم با صادر کردن این مجوز برخی از اختیارهای خود را برای مدیریت آموزش عالی به هرمزگان واگذار کرده است و برخی از اختیارهای واگذار شده شامل توسعه رشته‌ها، نظارت بر کمیت و کیفیت آموزش  عالی، متناسب ساختن رشته‌ها با نیازها و هماهنگ کردن موسسه‌های آموزش عالی در راستای اهداف خود، ایجاد همپوشانی بین فعالیت‌های موسسه‌های آموزش عالی و غیره است.

رییس دانشگاه معین هرمزگان بیان داشت: تشکیل این شورا برای ایجاد توازن در رشته‌ها و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌های هرمزگان ضروری بود.

شیخی فینی بیان داشت: این یک سیاست کلان وزارت علوم است که در استان‌ها شورایی برای ساماندهی آموزش عالی براساس برنامه آمایش هر استان تشکیل شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha