تحلیل پیونگ یانگ تایمز از توسعه ایران در دوران انقلاب اسلامی

تهران- ایرنا- «پیونگ یانگ تایمز» از روزنامه های انگلیسی زبان کره شمالی در تحلیلی به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نوشت: ایران در چهار دهه گذشته با تکیه بر خوداتکایی و دانش بومی توانسته است ضمن غلبه بر چالش ها، به توسعه برسد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از «کی سی ان ای واچ»، پیونگ یانگ تایمز در این گزارش می افزاید: مردم ایران در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ دیکتاتوری پهلوی را سرنگون کردند و انقلاب خود را بنیان نهادند. در ۴۲ سال گذشته ایران به شدت به سمت ساختن یک ایران جدید، مستقل و سعادتمند پیش رفته است. در این مدت، ایران ضمن گسترش نفوذ خود هم در منطقه و هم در صحنه بین الملل، به توسعه اقتصادی چشمگیر و حفظ حاکمیت و عزت کشور دست یافت.

«کی سی ان ای واچ» رسانه ای است که مجموعه اخبار و گزارش های رسانه های مختلف کره شمالی را به منظور جلوگیری از حذف این مطالب و با هدف دسترسی آسان مخاطب، جمع آوری و آرشیو می کند.

در ادامه گزارش پیونگ یانگ تایمز آمده است: در بحبوحه بحران همه گیر کنونی کرونا که جهان را در بر گرفته، ایران تلاش های مداوم خود را به سمت مقابله با همه گیری سوق داده و در عین حال، توسعه اقتصادی کشور را هم به پیش می برد به ویژه مواد غذایی، محصولات کشاورزی و منابع کافی برای تأمین نیازهای داخلی بر اساس اصل خودکفایی تولید می کند و همزمان تولید تجهیزات پزشکی مناسب برای پیشگیری و درمان کرونا را افزایش داده است.

گزارش افزوده است: سال گذشته، ایران یک پروژه آبیاری گسترده را برای تامین آب ۲۳ هزار هکتار از مزارع بخش غربی کشور به اتمام رساند و زیرساخت هایی را برای تامین امنیت غذایی خود ایجاد کرد. اوایل سال جاری نیز یک پالایشگاه جدید گاز با ظرفیت تولید بسیار زیاد در کشور افتتاح شد و مشاغل زیادی ایجاد کرد و تولید محصولات پتروشیمی را افزایش داد.

پیونگ یانگ تایمز با اشاره به اینکه ایران برای مقابله با تهدیدهای رو به رشد استکبار جهانی، توان نظامی و دفاعی خود را تقویت کرده است؛ نوشت: ایران همچنین نخستین ماهواره نظامی خود را به فضا پرتاب کرده و تجهیزات پیشرفته نظامی از جمله موشک دریا به دریا، کشتی به کشتی با برد ۷۰۰ کیلومتر، سیستم راداری دفاع هوایی پیشرفته و انواع جدید جنگنده ها و هواپیمای شناسایی بدون سرنشین را تولید کرده است.  

در پایان این گزارش با یادآوری اینکه ایران همچنین در حال همکاری با بسیاری از کشورها و توسعه فعالیت های خارجی می باشد، آمده است: ایران به مبارزه ای پویا برای دستیابی به توسعه و آبادانی مستقل ادامه خواهد داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha