چهار شهرستان ایلام در وضعیت زرد کرونا قرار گرفت

ایلام - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: چهار شهرستان ایلام، آبدانان، دهلران و دره شهر به دلیل سهل انگاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در وضعیت زرد کرونا قرار گرفت.

دکتر جمیل صادقی فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از روزهای آرام و بی خطر اواخر آذر و دی ماه، در شروع بهمن ماه با شیب ملایم افزایش تعداد مبتلایان و بستری های کرونا به دلیل سهل نگاری مردم مواجه شدیم که نتیجه آن تغییر رنگ چهار شهرستان از وضعیت آبی به زرد کرونا بود.

وی یادآور شد: به دلیل افزایش شیوع کرونا از امروز فعالیت ادارات غیرضروری در چهار شهرستان زرد استان به صورت دو سوم، اما حضور دستگاه های خدمت رسان به صورت کامل خواهد بود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: همچنین فعالیت گروه شغلی چهار ( باغ وحش ها، شهربازی، مراکز تفریحی و گیم نت ها) در شهرستان های زرد استان به حالت تعطیل اعلام می شود و این گروه نیز ممنوعیت فعالیت خواهند داشت.

دکتر صادقی فر از تجمعات و صف های خرید و فروش روغن و سایر اقلام در نقاط استان انتقاد کرد و افزود: مردم باید از اینگونه اجتماعات برای نجات جان خود اجتناب کنند.

وی با یادآوری میزان مبتلایان و بستری کرونا آبان ماه سال جاری تاکید کرد: آبان ماه در یک روز ۱۴ فوتی و بیش از ۴۰۰ مبتلا برای استان آمار بسیار خطرناکی بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام وضعیت فعلی شیوع کرونا استان ایلام را نگران کننده ذکر کرد و گفت: ۱۶ بستری و ۳۰ مبتلای جدید طی ۲۴ ساعت گذشته می تواند هشداری جدی برای وضعیت بسیار خطرآفرین کرونا در این استان باشد.

صادقی فر اضافه کرد: برای قرار نگرفتن سایر شهرستان استان در وضعیت زرد، نارنجی و قرمز کرونا، نیازمند دقت مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هستیم.

وی تاکید کرد: خطر ابتلا به کرونا در تمامی گروه های سنی وجود دارد و گروه سنی ۲۰ تا ۵۰ سال، بیش از نیمی از مبتلایان به کرونا در استان را تشکیل داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: همچنین خطر فوت ناشی از کرونا در تمامی گروه های سنی بخصوص در سنین بالا وجود دارد.

دکتر صادقی فر گفت: گروه های سنی ۵۰ سال به بالا، نزدیک به ۸۸ درصد متوفیان را تشکیل داده است و ۱۶ نفر زیر ۴۰ سال در استان فوت شده اند که تست کرونای آنها مثبت بوده است.

وی اظهار داشت: ۲۳ درصد مبتلایان و نزدیک به ۷۶ درصد متوفیان حداقل یک بیماری زمینه ای داشته اند، بنابراین لزوم رعایت کردن پروتکل های بهداشتی و بخصوص ماسک زدن و پرهیز از ترددهای غیرضروری بخصوص در مکان های شلوغ و فاقد تهویه برای آن دسته از شهروندانی که دارای بیماری های زمینه ای از جمله دیابت و فشارخون هستند، دوچندان است. 

به گزارش ایرنا، در حال حاضر چهار شهرستان ایلام در وضعیت زرد و سایر شهرستان ها استان نیز در وضعیت آبی کرونا قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha