سخنگوی باشگاه استقلال: میراث‌دار مدیریت متزلزل قبلی هستیم

تهران- ایرنا- سخنگوی باشگاه استقلال تهران، گفت: هواداران این تیم بیش از هر شخص دیگری به این مشکل واقفند که مدیریت کنونی میراث‌دار یک مدیریت متزلزل است که بدهی زیادی را برای باشگاه به ارمغان آورده است.

 به گزارش ایرنا؛ «حجت نظری» در گفت‌وگویی پیرامون مشکلات باشگاه استقلال و وضعیت قرارداد بازیکنان اظهار داشت: نگرانی هواداران از وضعیت تیم یک امر طبیعی و یک دغدغه است در این زمینه باید توضیح بدهم چرا هواداران نگران وضعیت تیم هستند. ما هم خیلی وقت‌ها نگرانی داریم و حال خودمان نیز خوب نیست. شرایط ما سخت است و هواداران باید این را بدانند ما تلاش می‌کنیم که شرایط بهتر شود و امیدوار به این هستیم که نگرانی‌ها را رفع کنیم. 

وی با اشاره به دلایل حاشیه در تیم فوتبال استقلال گفت: مدیریت کنونی باشگاه میراث‌دار افرادی است که در بخش مدیریتی تزلزل داشته و به بدهی‌های باشگاه اضافه کردند. با این شرایط مدیریت را تحویل گرفتیم. البته شرایط به سختی سال‌های گذشته نیست بلکه هواداران صحه می‌گذارند که شرایط باشگاه به نسبت گذشته بهتر است. ما هم نتایج خوبی کسب کردیم و هم بازیکنان و کادر فنی بهتری را در اختیار داریم. 

نظری با بیان اینکه مدیرعامل وقت باشگاه باید با یک شیوه و عدد مشخصی اقدام به تنظیم قراردادها می‌کرد، افزود: این سخن به معنای عدم پایبندی به قرارداد بازیکنان کنونی نیست بلکه ما به قراردادها پایبند هستیم اما طبق اصول مختلف حقوقی و دیگر مستندات تلاش کردیم با نظر سازمان بازرسی قراردادها را کاهش دهیم. برخی از بازیکنان پذیرفتند و برخی نپذیرفتند. مدیریت کنونی در انعقاد قراردادها بازیکن هیچ تقصیری نداشته و طبیعی است بازیکن بخواهد با بیشترین رقم،‌ قرارداد را امضا کند.

وی این را هم گفت که به دنبال این نبودیم که قراردادها را تغییر دهیم. نهادهای بازرسی ورود کردند و طبق حدود اختیارات خواستیم قراردادها را تغییر دهیم و هر بازیکنی قبول کرد، آن را فسخ کردیم. اراده ما کاملا مشخص است و هوادار می‌داند چه اتفاقی می‌افتد. اظهارات برخی از مدیران نیز ایجاد حواشی خواهد کرد زیرا روز گذشته یکی از مدیران باشگاه که مساله قراردادها ارتباطی به او نداشت به بحث قراردادها وارد شد و گفت که بازیکنان استقلال ۶۰ درصد گرفته‌اند که حتما با او برخورد خواهیم کرد زیرا بازیکنان استقلال۱۲،۱۳ درصد تا ۶۷ درصد دریافتی داشته‌اند، اما در پرداختی‌ها تفاوت وجود دارد و همه یکسان نگرفته‌اند.

سخنگو باشگاه استقلال با تایید این خبر که همه بازیکنان به یک اندازه دریافتی نداشتند ادامه داد: ‌این مساله را هم مهدی عبدیان، عضو هیات مدیره و هم احمد مددی، مدیرعامل باشگاه عنوان کرده‌اند که در پرداخت‌ها تفاوت وجود دارد.  

او با بیان اینکه در چند روز آینده بخشی از مطالبات بازیکنان پرداخت خواهد شد تصریح کرد: باید از کارگزار باشگاه استقلال تشکر کنیم که کمک زیادی به این تیم داشتند اما این کمک صرف پرداخت بدهی‌های باشگاه شد.

نظری در واکنش به برخی از حاشیه‌ها و گلایه بازیکن از  وضعیت تغذیه، کمپ مرحوم ناصر حجازی و ... یادآور شد: کمپ مرحوم حجازی به بخش خصوصی واگذار شده و این کار پیش از مدیریت ما بوده است و عملا نمی‌توانیم از آنجا استفاده کنیم. تلاش می‌کنیم از طریق بخش حقوقی قرارداد بسته شده با کمپ را با توافق طرفین اقاله کرده تا از زمین آنجا استفاده کنیم. بخش‌های دیگری مثل مجموعه مرغوبکار با وجود اینکه وزارت ورزش و جوانان به باشگاه برگردانده، اما اختیارش دست باشگاه نیست.

وی در واکنش به شایعه مذاکره با جانشین محمود فکری گفت: این حرف‌ها از اساس کذب است و هیچ صحبتی با هیچ مربی‌ دیگری نداشتیم. تا زمانی که فکری خودش بخواهد در تیم می‌ماند و مورد حمایت بدون قید شرط قرار دارد.

وی یادآور شد: برنامه ما برای حل مشکلات در کوتاه مدت، تعامل با کارگزار است. اختیارات را به کارگزار داده‌ایم و انصافا زحمت کشیده و کمک کرده‌اند، اما باز هم تأکید می‌کنم بیشتر امکانات پیش از حضور ما به بخش خصوصی واگذار شده است، از جمله کمپ حجازی که تا پایان سال ۱۴۰۰ در اختیار ما قرار ندارد. با تلاش کارگزار و کمک‌های هواداران که برخی از آنها اعلام آمادگی کرده‌اند امیدوارم مشکلات حل شود. 

 سخنگوی باشگاه استقلال در واکنش به بازی نکردن شیخ دیاباته هم افزود:‌ تا جایی که من می‌دانم مصدوم است، اما مدیرعامل باشگاه اعلام کرد که هفته گذشته بخشی از قراردادش را گرفت و فکر کنم الان طلبی نداشته باشد. در همین حد می‌دانم که مصدوم نیست و پولش را گرفته ، اما اینکه چه ملاحظاتی وجود دارد، از آن بی‌اطلاع هستم. 

بازگشت «میلیچ» مدافع کروات تیم استقلال از دیگر مباحث مورد نظر نظری بود. او در این زمینه گفت: در هیات مدیره درباره او تصمیم گرفته شد تا مقدمات بازگشت او فراهم شود اما تنها مسئله ما تامین منابع ارزی است تا میلیچ برگردد.

وی در مورد مشکلات وریا غفوری تصریح کرد: هیچ چیزی بین عفوری و کادر فنی و باشگاه نبوده است. آبان ماه نامه‌ای از طرف کمیته اخلاق به استقلال ارسال شد و از ما خواستند توضیحی درباره قرارداد غفوری داده شود. چندی بعد ما جواب این نامه را دادیم. قرارداد غفوری در ماه بهمن منتشر شد و اینکه چرا در مقطعی که استقلال مستعد ورود به حاشیه بود انتشار یافت، جای نگرانی دارد. هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم که چطور قرارداد به بیرون داده شده است. یک نسخه از قرارداد در باشگاه است، یک نسخه در هیات فوتبال و الان هم در کمیته اخلاق. زمانی که احمد سعادتمند مدیرعامل استقلال بود گفت که نهادهای نظارتی قراردادها را خواسته‌اند و یک نسخه نیز به این نهادها داده شده است. چون به جاهای مختلف قراردادها ارسال شده، سخت و دشوار است که بدانیم از کجا به بیرون داده شده است. 

سخنگوی باشگاه استقلال در رابطه با حضور افراد غیرمرتبط در تمرین این تیم گفت: این اتفاق به هیچ وجه مورد تأیید ما نیست. هر کاری کرده و خواهیم کرد آرامش در اردوگاه استقلال برقرار باشد. بعد از آن اتفاق ناخوشایند، به تیم ابلاغیه دادیم که هیچ شخص متفرقه‌ای در تمرین حضور نداشته باشد و اگر بنا شد میهمانی بیاید، باید با مدیریت باشگاه هماهنگ شود. 

نظری در پایان با بیان اینکه امیدوارم بازیکنان عزیز ما که انصافا با کم و زیاد باشگاه ساخته‌اند، در کنار کادر فنی برخی از ناملایمت‌ها را به ما ببخشند اظهار داشت: ضعف‌ها را می‌پذیریم و شبانه‌روز تلاش می‌کنیم نواقص را برطرف کنیم. انتقادها را می‌پذیریم، اما بخشی از این انتقادها بزرگ‌نمایی شده است.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha