۲۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۱۸
کد خبرنگار: 2051
کد خبر: 84225811
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک‌ میلیون و ۴۴۳ هزار تن انواع کالای غیرنفتی از استان مرکزی صادر شد

اراک - ایرنا - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: یک‌ میلیون و ۴۴۳ هزار تن انواع کالای غیرنفتی امسال از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد.

«جعفر اصغری» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ارزش کالاهای صادراتی استان مرکزی بیش از ۷۱۰ میلیون دلار است و اغلب محموله‌های ارسالی به مقصد کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و ترکیه بوده است. 

وی اظهار داشت: فرآورده‌های پتروشیمی، شمش آلومینیوم،  آب‌میوه‌، مواد شیمیایی، انواع شیشه، مصنوعات ریخته‌گری، الیاف پلی‌استر، میلگرد آجدار، گل و گیاه، پلی‌اتیلن و لبنیات از مهمترین کالاهای صادراتی استان مرکزی در سال جاری بوده‌ است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: ۶ هزار و ۵۳۷ سفارش صادراتی امسال در این استان ثبت شده که تاکنون پنج هزار و ۹۹۱ مورد معادل ۹۱ درصد عملیاتی شده است. 

اصغری ادامه داد: ۹۹۹ میلیون دلار صادرات کالاهای غیرنفتی با توجه به ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی برای این استان در سال جاری هدفگذاری شد که با وجود ثبت سفارش‌های انجام شده تحقق آن دور از انتظار نیست. 

وی گفت: با توجه به تنوع تولید، خدمات و معادن مختلف در استان مرکزی، صادرات در حوزه‌های معدن و صنایع معدنی، کشاورزی و صنایع غذایی، فرش و صنایع دستی، لبنیات و خدمات فنی و مهندسی از سوی سازمان توسعه تجارت ایران به این استان تکلیف و سهم آن نیز مشخص شده است.

۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند که بیش از ۱۵۰ واحد آن فعالیت صادراتی دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha