وظیفه همه نیروهای مسلح حفظ ارزش‌های دفاع مقدس است

تهران-ایرنا- رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس حفظ ارزش‌های دفاع مقدس را وظیفه و رسالت همه نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: کسب معرفت عمیق از دوران پرافتخار دفاع مقدس نیازمند فعالیت فرهنگی و هنری است.

سرهنگ «محمود سزاوار» رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی ترنم فتح ویژه یگان‌های موزیک نیروهای مسلح گفت: جشنواره ترنم فتح در جهت گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برگزار می‌شود.

 وی با اشاره به حضور و استقبال یگان‌های موزیک یگان‌های نیروهای مسلح افزود: یگان‌های موزیک نقش قابل توجهی در ایجاد روحیه نشاط و سلحشوری در جمع کارکنان نیروهای مسلح دارند که علاوه بر حضور در پادگان‌ها و پایگاه‌ها، با حضور در جمع مردم در مناسبت‌های مختلف هم نقش قابل توجهی دارند.

سزاوار حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را وظیفه همه بخش‌های نیروهای مسلح برشمرد و تاکید کرد: همه ما در هر سطح و تخصصی وظیفه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را داریم و باید در زنده نگه داشتن و جاودانه شدن این حماسه بزرگ سهیم باشیم.

وی کسب معرفت عمیق از دوران پرافتخار دفاع مقدس را لازمه فعالیت فرهنگی و هنری در این مسیر دانست و گفت: ارتقای سطح دانش و مهارت لازمه خلق یک اثر هنری خوب است که می‌تواند نقش‌آفرینی موثرتری در راستای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل کنونی و آینده داشته باشد.

رییس سازمان هنری و امور سینمایی به فعالیت‌های این سازمان در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: امسال سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ریاست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس فعالیت‌های چشم‌گیری داشته است.

سزاوار خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره ملی فانوس که در بخش‌های هنرهای نمایشی، تجسمی، موسیقی و سرود و فیلم و مستند برگزار شد با استقبال خوب هنرمندان جوان کشورمان روبه‌رو شد. علاوه بر این جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام از برنامه‌های مهم این سازمان بود که امسال به‌مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور ۱۰۸ کشور جهان و بیش از ۲۸۰۰ اثر در حوزه دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد.

آیین اختتامیه سومین دوره جشنواره ملی ترنم فتح ویژه یگان‌های موزیک نیروهای مسلح صبح امروز با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از فرماندهان لشکری در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

 در این مراسم که در روز نیروی هوایی ارتش برگزار شد از خانواده‌های شهیدان امیر سرتیپ خلبان جانباز کرم‌رضا مکری، امیر سرتیپ دوم فنی شهید علی اکبر رضایت و امیر سرتیپ دوم فنی شهید محسن آژوی تجلیل به‌عمل آمد.

فرماندهان یگان موزیک دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی ارتش،  یگان موزیک دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) و یگان موزیک قرارگاه منطقه‌ای نزاجا و ارشد نظامی آجا در شمال غرب دیپلم افتخار دریافت کردند.

همچنین در این مراسم فرماندهان یگان موزیک تیپ ۳۷۷ امیر سرلشکر شهید پرویز حیرانی شمال شرق نیروی زمینی ارتش، یگان موزیک تیپ ۲۸۱ زرهی امیر سرلشکر شهید محمدرضا نیکخواه نیروی زمینی ارتش، یگان موزیک آموزشگاه علمی تخصصی شهید بهشتی ناجا و  یگان موزیک فرماندهی نیروی انتظامی استان بوشهر هم در این مراسم لوح سپاس دریافت کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha