جشنواره "ترنم فتح" محل کشف استعدادهای موسیقی نظامی است

ساری - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاه مقدس دفاع مقدس مازندران گفت که جشنواره ترنم فتح، محل کشف استعدادهای نهفته نظامی در هنر موسیقی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار عبدالله ملکی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی ششمین دوره استانی جشنواره ترنم فتح افزود: این جشنواره در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی در بوستان ولایت ساری برگزار خواهد شد تا اقشار مختلف مردم نیز بتوانند از نزدیک در این جشنواره حضوری فعال و موثر داشته باشند.

هفته حقوق بشر آمریکایی از امروز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در سراسر کشور آغاز شد و تا ۱۲ تیرماه همزمان با سالروز ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران ادامه دارد.

وی با بیان اینکه باید در برگزاری این جشنواره وسواس و حساسیت بیشتری به خرج دهیم، اظهار داشت: باید جشنواره را از محیط نظامی خارج کنیم و به دل مردم ببریم تا تاثیرگذاری بیشتری را شاهد باشیم.

وی با تاکید بر تزریق شادی حلال به متن جامعه، برگزاری این جشنواره را در ایجاد روحیه امید در بین مردم تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا این جشنواره با محوریت و رویکرد مردمی برگزار شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران حضور فرماندهان نظامی در اختتامیه جشنواره ترنم فتح را باعث تشویق، ترغیب و تقویت گروه‌های موزیک دانست.
سرتیپ پاسدار ملکی بیان کرد: ظرفیت های خیلی خوبی در هنر موسیقی نیروهای نظامی استان مازندان وجود دارد و برگزاری این جشنواره باعث کشف و بروز این استعدادهای نهفته خواهد شد.

جشنواره "ترنم فتح" محل کشف استعدادهای موسیقی نظامی است

مدیر هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران نیز در سخنانی از اتخاذ تمهیدات لازم برای برگزاری ششمین جشنواره ترنم فتح در این استان خبرداد و هدف از برگزاری این جشنواره را انتخاب تیم برتر گروه موزیک استان و معرفی به کشور اعلام کرد.

روح الله ایرانمهر، همچنین انتقال شور و هیجان به مردم و القای نگاه ویژه فرماندهان نظامی به موزیک نیروهای مسلح را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره ذکرکرد.

وی با بیان اینکه اینکه مردم باید اثرگذاری موسیقی نیروهای مسلح را از نزدیک مشاهده و لمس کنند، افزود: برای اجرای مراسم اختتامیه این جشنواره در اماکن عمومی در حال برنامه هستیم.
مدیر هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه در دوره‌های قبل رقابت بین چهار گروه موزیک استانی برگزار می‌شد، ادامه داد: ششمین دوره استانی جشنواره با حضور پنج گروه موزیک از نیروهای مسلح استان برگزار خواهد شد.
وی، یگان موزیک دانشگاه امام خمینی (ره) نوشهر، فراجای مازندران، سپاه کربلا، گروه پدافند هوایی شهید ظرافتی بابلسر و پادگان المهدی بابل را بعنوان گروه موزیک شرکت کننده در جشنواره ترنم فتح ذکرکرد.

مازندران در دوران جنگ تحمیلی ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۴ هزار جانباز و ۲ هزار و ۳۶۰ آزاده را در راه دفاع از کیان اسلامی تقدیم انقلاب کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha