استاندار ایلام: پیوست پدافند غیر عامل در اجرای طرح ها الزامی است

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با تاکید بر الزامی بودن پیوست پدافند غیرعامل در اجرای طرح ها، گفت: رعایت ملاحظات این حوزه در زیرساخت های استان ضروری است.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه جمعه در دیدار با معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور، اظهار داشت: اقتدار و امنیت بالای مرزهای استان امروز به دلیل هوشیاری و تلاش مجموعه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی است و این تلاش باعث شده است که مرزهای ایلام از امن ترین مرزهای کشور محسوب شود.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به امور مرزی، گفت: این دولت توجه خاص و ویژه‌ای به مرزهای استان دارد، به طوری که امروز شاهد مهاجرت معکوس در مرزها هستیم و از طرفی با تصویب گذر مرزی چیلات و ۲ بازارچه چیلات و چنگوله و همچنین در دست اقدام بودن بازارچه هلاله شمالی، اجرای طرح ها و پروژه های مهمی نظیر طرح ۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی مقام معظم رهبری و همچنین طرح بزرگ سامانه گرمسیری، شاهد امنیت بالایی در مرزهای استان هستیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه برای استفاده از ظرفیت‌های عظیم منابع نفت و گاز و پتروشیمی استان باید الزامات پدافند غیرعامل بطور دقیق رعایت شود، تاکید کرد : امروز نظام خدمات بسیار شایان و قابل توجهی در این حوزه داشته است که از آن جمله می توان به افتتاح فاز یک و دوم پتروشیمی ایلام، فاز یک پالایشگاه گاز ایلام، شروع به کار به پتروشیمی دهلران، NGL دهلران اشاره کرد.

وی اضافه کرد: فراهم شدن آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی مهران، پتروشیمی دره شهر، پتروشیمی هلیلان و همچنین فراهم ساختن زمینه فاز دوم پالایشگاه گاز طرح ها و پروژه های بسیار فراوان دیگر در حوزه نفت و گاز و صنایع پایین دستی است که در این زمینه لازم است برای حفاظت و امنیت این حجم عظیم از سرمایه‌ تدابیر و ملاحظات پدافند غیر عامل به دقت اجرایی شود.

سلیمانی دشتکی در ادامه به ۴۳۰ مرز مشترک با کشور عراق در استان ایلام اشاره کرد و گفت: در گذشته این میزان مرز یک عامل تهدید محسوب می‌ شد، اما امروز مرز مهران یک فرصت برای استان و کشور و از امن ترین و پر تردد ترین مرزهای کشور در ایام اربعین به شمار می‌رود به طوری که در این ایام بیش از ۶۳ درصد تردد زوار را پوشش می‌دهد.

استاندار ایلام به بحث قاچاق خصوصا قاچاق دام نیز اشاره کرد و گفت: دراین حوزه اقدامات خوبی داشته ایم، ولی اگر اجازه صادرات دام مازاد بر نیاز استان به دامداران ما داده شود هم قاچاق نخواهیم داشت و هم باعث پویایی رونق تولید خواهد شد.

وی با ذکر این نکته که اجرایی شدن پروژه های مهم استان باید منوط به داشتن پیوست پدافند غیرعامل باشد، افزود: اجرای دستورالعمل ها و ضوابط پدافند غیر عامل در مجموعه های صنعتی در حوزه انرژی بسیارضروری است و این مهم در دستور کار قرار گرفته است. 

معاون انرژی سازمان پدافندغیر عامل کشور نیز ضمن قدردانی از توجه مثبت استاندار ایلام به مقوله پدافند غیرعامل از اهداف سفر خود به ایلام گفت و تصریح کرد: زیرساخت‌های پالایشگاه گاز و پتروشیمی ایلام در این سفر مورد بازدید قرار گرفت و در نشست با مسوولان مربوطه مسائل و مشکلات مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

سردار محمد علی مطیعی افزود : با توجه به در دست اقدام بودن احداث سه پتروشیمی جدید در استان ایلام، در نظر داریم قبل از اجرای این طرح ها، رعایت ضوابط پدافند غیر عامل در دستور کار قرار گیرد.

وی ایلام را یکی از استان های مهم کشور از لحاظ پدافند غیر عامل دانست و افزود: این استان به لحاظ گستردگی مرزی و همچنین داشتن طرح و پروژه های مهم حوزه انرژی برای ما بسیار حائز اهمیت است و تلاش داریم با کمک مسوولان استان، ملزومات پدافند غیرعامل را در همه زمینه ها اجرایی کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha