هیات وزنه برداری زنجان در پی تاسیس مدرسه پهلوانی است

زنجان - ایرنا - رییس هیات وزنه برداری استان زنجان گفت: این هیات به منظور برنامه ریزی منسجم و دقیق تر و رشد و شکوفایی این رشته ورزشی زنجان در پی تاسیس مدرسه پهلوانی است.

سعید امیدی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، سرمایه گذاری و استعدادیابی در ورزش وزنه برداری زنجان را مهم و ضروری خواند و افزود: استعدادیابی در مناطق روستایی استان یکی از خلاهای موجود در این رشته ورزشی است.

وی با بیان اینکه طرح استعدادیابی وزنه برداری با شعار" این بار فوی  "این بار قوی ترین‌های جهان در المپیک ۲۰۲۸ از زنجان می آیند" در استان زنجان برگزار می شود، اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح در مناطق روستایی هیات وزنه برداری زنجان با هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده اند.

امیدی تصریح کرد: طرح استعدادیابی به منظور پشتوانه سازی در این رشته ورزشی زنجان باید با گستردگی بیشتر در جای جای این استان صورت گیرد و در این راستا هیات وزنه برداری برای راه اندازی ورزش ورزنه برداری در روستاها و پشتیبانی از آن، از آمادگی لازم برخوردار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طرح استعدادیابی وزنه برداری در زنجان به علت شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از ابتلا شرکت‌کنندگان به این بیماری منحوس به صورت مجازی برگزار می شود، اظهار داشت: شرکت کنندگان پس از ارسال فیلم اجرای پارامترهای مشخص شده بدون نیاز به ابزار خاص در منزل، از سوی کادر فنی هیات وزنه برداری این استان مورد ارزیابی و داوری قرار می گیرند.

امیدی ادامه داد: نفرات مستعد و برگزیده به صورت ۲ نفره و با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی به مراحل بعدی دعوت می شوند و با گذراندن تست های اختصاصی، نفرات با امتیاز و آمادگی بالا، انتخاب شده و سپس تحت آموزش های ابتدایی رایگان قرار می گیرند تا بعد اتمام محدودیت های کرونایی به سالن، دعوت و تمرین های خود را به طور حضوری آغاز کنند.

رییس هیا ت وزنه برداری استان زنجان هدف از اجرای طرح استعدادیابی را انتخاب و گزینش ورزشکاران برای حضور در المپیک ۲۰۲۸ اعلام کرد و افزود: این طرح در ۲ بخش دختران و پسران برگزار می شود و پروسه داوری و امتیاز دهی فیلم های ارسالی به هیات نیز به صورت مجزا و توسط مربیان خانم و آقا انجام می گیرد.

امیدی تصریح کرد: برخی مفاد تفاهم نامه امضا شده شامل ایجاد و تجهیز پایگاه های استعدادیابی در بخش های مورد تایید هیات و تعیین و انتصاب مربیان مجرب جهت پرورش منتخبین و موارد مربوط به بخش اجرایی و فنی (داوری مربیگری و تهیه سالن) و برگزاری مسابقات دانش آموزی و آموزشگاهی به عهده هیات وزنه برداری و همچنین جذب حامیان مالی، فراخوان و اطلاع رسانی، معرفی افراد به عنوان مربی استعدادیاب و برگزاری کلاس های مربیگری نیزبه عده ی هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha