موزه‌ها ارزش‌های در حال انقراض یک جامعه را حفظ می‌کنند

تهران- ایرنا- معاون پژوهش و منابع دیجیتال کتابخانه ملی ایران، گفت: موزه ها، ارزش های در حال انقراض یک جامعه را حفظ و به عنوان یک میراث به آیندگان منتقل می کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، ششمین نشست تخصصی موزه های دانشگاهی کشور با موضوع موزه های دانشگاهی در زمان کووید ۱۹ روز چهارشنبه به صورت مجازی از سوی شورای موزه های دانشگاهی کشور برگزار شد.

فاطمه جان احمدی در این نشست، افزود: موزه ها، ارزش های در حال انقراض یک جامعه را حفظ و به عنوان یک میراث به آیندگان منتقل می کنند. موزه ها روح آفرینش گری را در همه اشاعه و به دیگران یاد می دهند یک فرهنگ چگونه از گذشته های دور قابل انتقال است.

وی موزه ها را محل آموزش دانست و گفت: مردم می توانند گنجینه های با ارزشی در این موزه ها ببینند و فرصت آموزش همچنین گشت و گذار در تمدن و فرهنگ یک مرز و بوم پیدا کنند. موزه ها را می توان به چند بخش تاریخی، مردم شناسی یا باستان شناسی، یادبود شخصیت ها و موزه های تاریخی و مفهمومی تقسیم کرد.

معاون پژوهش و منابع دیجیتال کتابخانه ملی ایران خاطرنشان کرد: جذاب ترین ویژگی موزه ها این است که یاد و خاطره بشر تمدنی را زنده نگه می دارند. علاوه بر این، موزه های علوم طبیعی، روحیه و ذهنیت علمی یک نسل و اجتماع را به صورت سه بعدی به نسل های بعد منتقل می کند.

جان احمدی ادامه داد: وظایف موزه ها به سه دسته حفظ و نگهداری، تحقیق و جستجو همچنین برقراری ارتباط، حفظ و نگهداری آثار فرهنگی، تاریخی و علمی یک اجتماع تقسیم می شود. بر اساس این خوانش، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افتخار دارد ضمن گردآوری، سازماندهی و اشاعه اطلاعات آثار مکتوب و غیرمکتوب، خدمات بهینه ای به مخاطبان خود ارایه دهد.

وی تاکید کرد: آثار مکتوب و غیرمکتوب به خصوص آثار مورد مداقه قرار گرفته در فضای علمی و فرهنگی کشور در ایران و خارج از ایران می تواند جزو ماموریت های کتابخانه ملی باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha