۲۳۰ نفر از فرزندان جامعه ایثارگر هرمزگان مشغول به کار می‌شوند

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان گفت: افزون بر۲۳۰نفر از فرزندان جامعه ایثارگران این استان با حمایت‌های استاندار تا پایان امسال مشغول به کار می‌شوند.

عطا ناوکی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با موضوع نتایج سفر رییس بنیاد شهید کشور به هرمزگان اظهارداشت: بعد از امضای تفاهم‌نامه ریسی بنیاد شهید کشور با استانداری هرمزگان تا امروز حداقل ۸ نشست با استانداری برگزار شده و تا پایان سال مشغول به کار شدن این ۲۳۰ نفر یک قدم بسیار مثبتی در حوزه اشتغال آفرینی و رفع بیکاری جوانان و فرزندان جامعه ایثارگری است.

وی از دیگر نتایج این دیدارها به بررسی مساله مسکن خانواده ایثارگران اشاره کرد و بیان داشت: یکی از نتایج سفر اخیر رییس بنیاد شهید کشور به استان پیگیری موضوع اشتغال و مسکن جامعه ایثاری بود که در دهه فجر عملیات احداث مسکن جامعه ایثارگران استان آغاز می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان در این رابطه گفت: سه ماه قبل از سفر رییس بنیاد شهید کشور به استان زیرساخت‌های لازم در این دو بخش آماده شد و با آمدن وی به استان با امضای تفاهم‌نامه با استانداری ایجاد ۸۰۰ نفر شغل تا پایان سال آینده با استانداری ویژه جامعه ایثارگری منعقد شده است.

ناوکی در حوزه ایثارگران در خصوص مسکن ایثارگران و واگذاری زمین به عنوان یکی از مصوبات مهم تفاهم نامه نیز گفت: برای افزون بر ۳۰۰ نفر از ایثارگران واجد شرایط درحال تفکیک نقشه و آماده سازی زمین هستیم و تلاش ما بر این است در دهه فجر امسال عملیات واگذاری زمین‌ها آغاز می‌شود.

این مسوول در حوزه ایثارگران خاطرنشان کرد: با ارائه تسهیلات لازم برای ساخت مسکن زمینه خانه‌دار شدن جامعه ایثارگران واجد شرایط استان فراهم خواهد شد.

تمامی بدهی‌های بنیاد شهید به دانشگاه‌های آزاد پرداخت شد

ناوکی ابرازداشت: سفر اخیر رییس بنیاد شهید به استان جایگاه واقعی بنیاد را در حوزه‌های مختلف بیش‌ از گذشته تقویت و نگاه استانداری و فرمانداری‌ها تغییر کرده است، لذا معتقدم این سفرها در جذب اعتبارات عمرانی و فرهنگی و همکاری ادارات و نهادهای اجرایی در استان‌ها نیز اثرگذاری ویژه‌ای خواهد داشت.

وی در بخش دیگری پرداخت معوقات ایثارگران با عنوان پاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی ایثارگران را از دیگر مزیت‌ها عنوان کرد و بیان داشت: همچنین در سال جاری تمامی بدهی‌های بنیاد شهید به دانشگاه‌های آزاد استان که افزون بر افزون بر۱۸۰ میلیارد ریال بود، تسویه شده است.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران هرمزگان در خصوص بیمه درمانی ایثارگران(بیمه دی) نیز گفت: تمامی بدهی‌های این بیمه پرداخت شده و تمامی قراردادها دوباره منعقد شده است.

ناوکی افزود: با پرداخت این بدهی‌ها درحال قرارداد با بخش خصوصی هستیم، لذا این کارهای ارزشمندی است که با حضور رییس جدید بنیاد شهید کشور در استان هرمزگان نیز سرعت گرفت و به سرانجام رسیده است. 

دیدار با خانواده شهدا یادگیری درس ایثار است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان در بخش دیگری دیگری در خصوص نتایج دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیز گفت: دیدار با خانواده شهدا برای یادگیری درس فداکاری و ایثار و تولید انرژی برای خدمت است.

وی افزود: همه باید مشتاقانه برای خدمت به خانواده‌های شهدا و جانبازان کار کنیم و هدف مهم ما در دیدار با این خانواده‌ها در کنار مسوولیت سازمانی ما، یادگیری درس مقاومت و از خودگذشتگی است.

ناوکی در این رابطه به مقاومت حضرت زینب(س) پس از حماسه کربلا اشاره کرد و بیان داشت: حاصل مقاومت‌های حضرت زینب(س)، فداکاری و صبوری‌ها مادران شهدا و همسران جانبازان و ایثارگران است و امروز در دیدارها با خانواده‌های شهدا و ایثارگران خود از مقاومت‌ این خانواده‌ها انرژی می‌گیریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان از دیگر مزیت‌های دیدار با خانواده ایثارگران شناسایی والدین شهدای و خانواده‌هایی که نیاز به پرستار دارند، اشاره کرد که باعث می‌شود پرداخت حق پرستاری به این خانواده‌ها در اولویت قرار بگیرد.

وی رضایت‌مندی خانواده‌ شهدا را مهم‌ترین هدف از دیدار با خانواده شهدا عنوان کرد و یادآور شد: این دیدارها باعث شد مشکلات حوزه درمانی و ویزیت این خانواده‌ها در قراردادی با ۲ شرکت در حوزه بهداشت  و درمان با جدیت پیگیری و برطرف شود.

ناوکی در این رابطه با بیان این‌که بنیاد شهید هرمزگان امسال در طرح سپاس رتبه نخست کشوری را به دست آورد، افزود: از مزیت‌های طرح سپاس این است که با حضور در منازل ایثارگران می‌توان از نزدیک وضعیت زندگی آنان را بررسی و برای رفع مشکلات آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن و با برنامه‌ریزی مناسب اقدام کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha