۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۲۵
کد خبرنگار: 3081
کد خبر: 84197811
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پناهجویان در فرانسه؛ فراموش شدگانی از سوی دولت مکرون

تهران-ایرنا- نزدیک به ۳۰۰ پناهجو در فرانسه که در پی برچیده شدن وحشیانه چادرهای اسکان آنها درنوامبر گذشته، از سوی دولت مکرون بدست فراموشی سپرده شده بودند، از بیم سرمای زمستان و ابتلا به همه گیری کووید۱۹، به مدرسه ای متروکه و قدیمی در پاریس پناه برده و خواستار رسیدگی فوری به وضعیت خود شدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روزنامه فرانسوی لوموند نوشت: مهاجران در فرانسه یک مدرسه در پاریس را در اعتراض به بی توجهی و اهمال دولت در اسکان آن ها، تصرف کرده و خواستار پناهگاه شدند.

لوموند افزود: نزدیک به ۳۰۰ پناهجو با بیان اینکه در پی برچیده شدن چادرهای اسکان آن ها با توسل به اعمال خشونت آمیز در نوامبر گذشته، از سوی دولت امانوئل مکرون به دست فراموشی سپرده شده اند، از بیم سرمای زمستان و ابتلا به همه گیری کووید ۱۹ در مدرسه ای متروک و قدیمی در منطقه ۱۶ پاریس پناه گرفته و خواستار رسیدگی فوری به وضعیت خود شده اند.

انجمن های بشردوستانه نیز با تاکید بر موقت بودن این پناهگاه اعلام کردند که این مدرسه بسیار فرسوده و سقف آن دچار شکاف های عمیق است و هر لحظه امکان ریزش آن وجود دارد.

یک پناهجوی افغان در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه با ابراز امیدواری از تغییر وضعیت موجود، گفت که چهار روز پیش، پلیس چادر محل سکونت وی را تخریب کرد و  اجازه خوابیدن در هیچ مکان دیگری را به وی نداده است. این پناهچو افزود: امیدوارم بتوانم یک شب را در مکانی گرم بگذرانم.

در پایان ماه نوامبر گذشته، برچیدن وحشیانه چادرهای چند صد مهاجر که  اردوگاهی را در میدان رپوبلیک در مرکز پاریس برپا کرده بودند، اعتراض و خشم عمومی را به دنبال داشت که به پیگرد قضایی افسران پلیس به جرم اعمال خشونت بار منجر شد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha