۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۳۹
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84192652
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بشار الجعفری: برای پایان اشغال سوریه روی نقش گروه ۷۷ حساب باز کرده‌ایم

تهران - ایرنا - معاون وزیر امور خارجه و نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت که کشورش روی نقش گروه ۷۷ به اضافه چین برای پایان دادن به سرقت منابع و اشغال خاک سوریه حساب باز کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از سانا، «بشار الجعفری» معاون وزیر امور خارجه سوریه طی سخنانی در اولین نشست ۲۰۲۱ گروه ۷۷ به اضافه چین که در سطح نمایندگان دائم به ریاست جمهوری گینه برگزار شد، اظهار داشت که اکنون جهان با چالش‌های بزرگی مواجه است و پاندمی کووید ۱۹ مانع تلاش‌های اجرای طرح توسعه پایدار سال ۲۰۳۰ شد که این موضوع ضعف جهان ما را نشان داده است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تأکید کرد که همکاری چند جانبه همیشه بهترین راه برای غلبه بر همه چالش های جهانی به شمار می‌رود.

وی افزود: متاسفانه هنوز برخی از دولت‌ها به اقدامات اجباری یک جانبه غیرقانونی متوسل می‌شوند، درحالی که امروز ما برای اجرای طرح ۲۰۳۰ و اهداف توسعه پایدار به همکاری و همبستگی نیاز داریم.

الجعفری ادامه داد: از زمان تاسیس گروه تاکنون کشورهای اعضای گروه به دلیل همبستگی فیمابین توانستند از منافع خود دفاع کنند و به همین دلیل باید از این گروه حفاظت کنیم.

معاون وزیر امور خارجه سوریه در پایان بر اهمیت تصمیم سالانه گروه درباره حاکمیت دائم ملت فلسطین بر اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی علاوه بر حق ساکنان عربی جولان اشغالی سوریه بر منابع طبیعی خود تاکید کرد.

بشار الجعفری گفت که سوریه روی نقش گروه ۷۷ به اضافه چین برای پایان دادن به سرقت منابع و اشغال خاک سوریه حساب باز کرده است.

گروه ۷۷ بعلاوه چین با ۱۳۶ کشور عضو، بزرگترین و قدرتمندترین گروه در سازمان ملل متحد به شمار می‌رود. اجلاس وزرای خارجه گروه ۷۷ بعلاوه چین سالانه در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار می‌شود که امسال به دلیل همه گیری کرونا به صورت مجازی برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha