۲۶ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۴۷
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84186239
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شهرکرد: برجام به لغو تحریم‌ها بینجامد

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه برجام تیغ ۲ لبه است، گفت: اگر برجام منجر به لغو تحریم‌ها شود، قدرت‌گیری کشور را به همراه دارد و مناسب است.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، افزود: این در حالی است که اگر برجام به خنثی شدن تحریم منجر نشود کشور ضعیف می‌شود و باید از آن دوری جست.

وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند برجام به شرطی ادامه پیدا کند که تحریم‌ها بدون قید و شرط برداشته شود و چنانچه مذاکراتی صورت گیرد باید با هدف رفع موانع پیش روی قدرت‌گیری کشور باشد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به ۲۶ دی ماه و خروج محمدرضا پهلوی از ایران اشاره کرد و گفت: باید از این رویداد و فرار شاه از کشور عبرت گرفت و به عاقبت کار خود بیش از پیش فکر کنیم.

نکونام با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در پیشرفت‌ کشور در طول ۴۰ سال گذشته، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی به پیش می رود تا تمدن بشری را بر پایه اسلام، وحی و مکتب شکل دهد و ریشه ظلم و ستم را از بشریت برکند و عدالت را حاکم کند.

وی ادامه داد: با این وجود در مسیری که جمهوری اسلامی حرکت می‌کند، دشوارهای‌های بسیاری وجود دارد که با جهاد در راه خدا و پایداری و مقاومت می‌توان بر این دشواری‌ها غلبه کرد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تلاش برای قدرتمند شدن کشور را از وظایف همه مردم کشور دانست و افزود: قدرت نظامی، علمی، هسته‌ای، فناوری جزو ضرورت‌های کشور است تا به خودکفایی برسیم.

نکونام در ادامه با تسلیت ایام فاطیمه، از حضرت زهرا(س) با عنوان بانوی بی نظیر در جهان هستی یاد کرد و گفت: حضرت فاطمه (س) یک تحفه الهی است و در میان زنان نظیر ندارد.

وی تصریح کرد: رفتار، اعمال، گفتار و سبک زندگی حضرت فاطمه(س) دارای ابعاد مختلف گفتمانی است که می‌توان از آن درس گرفت و سرلوحه زندگی خود قرار داد.

نکونام در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به آیات مبارکه قرآن کریم بر ضرورت فتنه‌شناسی در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: علاوه‌بر فتنه‌شناسی، خروج صحیح از فتنه‌ها نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است که این مهم جز با پناه بردن به خدا و آموزه‌های دینی امکانپذیر نیست.

به گزارش ایرنا، با زرد شدن وضعیت شیوع کرونا در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری پس از چندین ماه وقفه نماز جمعه شهرکرد این هفته با حضور نمازگزاران و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و در این مدت پیام جمعه جایگزین خطبه‌های نماز جمعه شده بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha