۱۹ دی ۱۳۹۹، ۸:۴۴
کد خبرنگار: 3142
کد خبر: 84177905
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: غرب خراسان جنوبی نیازمند توجه در تخصیص اعتبار است

بیرجند - ایرنا - نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: غرب خراسان جنوبی ۵۲ درصد کل استان را شامل می‌شود اما در زمینه اعتبار و تخصیص بودجه این گستردگی را ندارد.

حجت الاسلام مجید نصیرایی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان فردوس که با حضور استاندار خراسان جنوبی در این شهرستان برگزار شد، افزود: نباید فردوس را با شهرهای دیگر مقایسه کنیم چراکه باعث آسیب در بحث توزیع اعتبارات و منابع می‌شود.

وی گفت: راه‌آهن فردوس توسط مسوولان قبلی عقب انداخته شد و اگر نگاه مسوولان سابق بلند بود، این همه عقب افتادگی در شهر نداشتیم.

نماینده مردم چهار شهرستان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید به بهانه کارشناسی، کارشکنی کنیم افزود: این راه‌آهن باید هم منافع فردوس و هم شهرستان‌های بشرویه و سرایان را تامین کند.

وی اظهار داشت: همه باید در مقام عمل به کارهایی بپردازیم که اتحاد و همگرایی منطقه‌ای را برای توسعه استان تقویت کنیم.

فرماندار فردوس نیز در این نشست به ظرفیت‌ها، مشکلات و نیازهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: از مهمترین خواسته‌های مردم فردوس، ارتقای دانشکده پیراپزشکی به دانشکده پزشکی است که در حال حاضر ۱۰ هکتار زمین برای این منظور توسط خیر شهرستان اهدا شده و نیازمند صدور مجوز است.

حمید حلاج مقدم افزود: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در فردوس، در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و زیرساخت‌های لازم در شهرستان فراهم شده، ۵۰۰ هکتار زمین هم اختصاص یافته که انتظار داریم مسوولان استانی پیگیر این موضوع باشند.

وی گفت: باند امداد و نجات فردوس نیز آماده است و در صورت تکمیل شدن این طرح می‌توان از آن در حوزه پژوهش هوانوردی نیز استفاده کرد.

فرماندار فردوس اظهار داشت: تکمیل سالن ورزشی ۲ هزار نفری که ساخت آن از سال ۸۷ آغاز و با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی رها شد را با اعتبارات اندک ملی نمی‌توان ادامه داد و امیدواریم اعتبارات افزایش یابد.

امام جمعه فردوس هم گفت: دستگاه ام آر آی که مطالبه به حق مردم فردوس است، با نظر وزیر سابق بهداشت قرار شد به این شهر اختصاص یابد.

حجت الاسلام محمدرضا بابایی افزود: ما تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال آورده داریم اما هنوز دستگاهی تهیه نشده که امیدواریم مسوولان مربوطه این شهرستان را با توجه به موقعیت جغرافیایی آن در اولویت قرار دهند.

استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه برای دیدار با مردم و بازدید از چند طرح عمرانی و اقتصادی به شهرستان فردوس سفر کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha