تاکید بر فعالیت بین‌المللی به معنای تمرکز بر زبان انگلیسی نیست

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تأکید بر لزوم انجام فعالیت بین‌المللی فقط به معنای تمرکز بر زبان انگلیسی نیست. باید پرسید در کنار تولید محتوای انگلیسی به چه میزان در تولید محتوای تمدنی در حیطه زبان عربی، اسپانیولی و سایر زبان‌های بین المللی اقدام کرده‌ایم.

به گزارش روز شنبه مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعید رضا عاملی در دیدار با برخی از اعضای کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران افزود: زبان گفت و گوی مشترک و مفاهمه با نسل جدید بسیار ضعیف شده است و شاهد فاصله افتادن بین ارزش های والای زندگیِ برخاسته از تعالیم دینی هستیم.

عاملی با اشاره به لزوم توجه به نسل جدید، اظهار داشت: شالوده شخصیت فکری، دینی و فرهنگی جامعه در دوران کودکی ساخته می شود. کشوری مثل آلمان ۹ دهم درصد از GDP (تولید ناخالص داخلی) خود را به امر آموزش مربوط به ۶ سال اول کودکی اختصاص داده است.

وی گفت: این کشور به طور سرانه ۱۴ هزار دلار برای این گروه سنی و ترکیه به طور سرانه برای گروه ۳ تا ۶ سال پنج هزار و ۲۰۰ دلار هزینه می‌کند، در حالی که سرمایه‌گذاری برای این گروه سنی در کشور ما بسیار ناچیز است. به جای هزینه کردن برای آسیب های اجتماعی، مناسب است، برای دوره معصومانه و پر از ظرفیت کودکی هزینه کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با تأکید بر اینکه در فضایی جهانی شده مشغول فعالیت هستیم، خاطرنشان کرد: جهان کنونی به گونه‌ای در ارتباط هماهنگ قرار گرفته است که پدیده‌ای تحت عنوان "‌هم‌زمانی پدیده‌ها" بوجود آورده و بر خلاف گذشته که مسافات عامل فاصله انداختن بین فرهنگ ها بود، صنعت هم زمان ارتباطات در هم تنیدگی فرهنگ را موجب شده است.

استاد دانشگاه تهران، ادامه داد: تأکید بر لزوم انجام فعالیت بین‌المللی فقط به معنای تمرکز بر زبان انگلیسی نیست و باید پرسید در کنار تولید محتوای انگلیسی به چه میزان در تولید محتوای تمدنی در حیطه زبان عربی، اسپانیولی و سایر زبان‌های بین المللی اقدام کرده‌ایم.

ظرفیت کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران 

وی افزود:‌ ظرفیت موجود کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران به عنوان حلقه‌ای فکری در سطح ملی و بین‌المللی فعال باشد.

عاملی با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، تاکید کرد: کمیته فرهنگ و تمدن نقطه هدف را که استقرار تمدن نوین اسلامی است، در مأموریت‌های خود لحاظ کند و شاخص‌هایی چون عدالت فراگیر، برکت پیدا کردن طبیعت، امنیت، احترام متقابل و... با نگاه به محورهای فرهنگ و تمدنی اسلامی و ایرانی در طرح های پژوهشی کمیته لحاظ شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha