۸ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۴۰
کد خبرنگار: 1361
کد خبر: 84164824
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره شعر استانی مادرانه در اصفهان برگزار می‌شود

اصفهان- ایرنا- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: جشنواره شعر استانی مادرانه با موضوع زن و فرهنگ پایداری همزمان با ایام الله دهه فجر و ولادت حضرت زهرا برگزار می‌شود.

شادی فضلی در حاشیه سومین جلسه کمیته مناسبت‌ها به مناسبت روز زن که با حضور مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌های استان به صورت مجازی برگزار شد در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشنواره با همکاری دستگاه‌های مرتبط استان از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما برگزار می‌شود.

وی با اشاره به هدف از برگزاری جشنواره ادامه داد: ترویج و اشاعه بیش از پیش فرهنگ انقلاب اسلامی، ایثار و شهادت مقاومت و انتقال آن به نسل جوان، بازشناخت توانمندی‌های ادبی استان در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تجلیل از فعالان عرصه ادب به ویژه پیشکسوتان و چاپ کتاب شعر بانوان، تجلیل از مقام شامخ شهدا و خانواده آن‌ها، تبلیغ و تشویق پدیدآورندگان آثار ادبی در زمینه انقلاب اسلامی، ایثار و شهادت و طراحی آثار هنری از هنرمندان بانوی استان به ویژه شاعران است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان بیان کرد: این جشنواره در چهار موضوع زن، حماسه و ایثار، زن و آزادگی، زن، مقاومت و ایستادگی و زن و گام دوم انقلاب اسلامی طراحی شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با همیاری و همکاری مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی بتوان این جشنواره را در شان استان و به نحو احسن اجرا کرد.

فضلی تصریح کرد: همچنین تجلیل از بانوی جهادگر استان اشرف سیف الدینی که به تازگی کتاب «بچه محل شرافتیم» که تاریخ شفاهی از بانوی امدادگر را نوشتند قدردانی شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: امیدواریم با قراردادن الگو در زندگی از حضرت زهرا تاسی بگیریم و سبک زندگی اسلامی را در زندگی خود جاری و ساری کنیم.

وی گفت: ایام شهادت حضرت زهرا (س)فرصت مناسبی برای شناساندن این شخصیت بزرگوار و ارج نهادن به شخصیت والای انسان به ویژه زنان و دختران است.

پیشنهاد پویش کتابخوانی با موضوع نشاط و امیدبخشی مادران انقلابی، فعالیت فعالان ترویج سبک زندگی در فضای مجازی، برگزاری انجمن قصه گویی انقلاب و زندگی حضرت زهرا از طریق لایو اینستاگرام، مشاوره رایگان حقوقی و خانوادگی و تغذیه به صورت رایگان در محلات توسط مشاور امور بانوان شورای هماهنگی تبلیغات اشلامی مطرح شد.

۵۰ درصد جمعیت بیش از ۸۰ میلیون نفری ایران را بانوان تشکیل می‌دهند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha