عادی‌انگاری بزرگترین تهدید کرونا در روزهای آتی است

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی با هشدار نسبت به عادی‌انگاری و بی‌تفاوتی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اجرای محدودیت‎های هوشمند بین مردم و مسوولان گفت: اگر چه امروز شرایط مساعدتری در خصوص کرونا را شاهد هستیم اما عادی‌انگاری بزرگترین تهدید برای برهم‌زدن این وضعیت است.

محمدمهدی شهریاری یکشنبه شب در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا در آذربایجان غربی، با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی افزود: اگر رعایت نکنیم شاهد شروع پیک چهارم کرونا با تلفات بیشتری خواهیم بود.

وی از متولیان مقابله با کرونا در بخش های پیشگیری، مقابله،درمان و حمایت قدردانی کرد و ادامه داد: نتایج همکاری و همراهی مردم و مسوولان در اجرای محدودیت های هوشمند را در کاهش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا شاهد هستیم.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: فرمانداران باید نسبت به حفظ وضعیت موجود و اجرای دقیق محدودیت ها فعالانه تر عمل کنند.

وی اظهار کرد: متاسفانه شاهد هستیم که برخی افراد نسبت به استفاده از ماسک کم توجه شده اند و امروز شرایط ایجاب می کند همه ما در قبال کسانی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم.

شهریاری با اشاره به اینکه هنوز شهرهای پرجمعیت استان در وضعیت نارنجی هستند و این زنگ هشداری جدی است، بیان کرد: برای اینکه همه شهرهای استان به شرایط زرد برسند، باید در اجرای محدودیت ها جدی بود.

وی به موضوع برگزاری آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی در اواخر این هفته اشاره کرد و گفت: متولیان امر باید در اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی برای برگزاری آزمون هماهنگی های لازم را اجرایی سازند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه یکی از علل کاهش آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا اجرای مناسب طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است، افزود: این استان اوایل امسال طرح غربالگری افراد ۶۰ سال به بالا را در محلات مختلف اجرایی کرد که زمینه موفقیت در اجرای طرح شهید سلیمانی را فراهم کرد.

به گزارش ایرنا، حدود ۹۸ هزار نفر در آذربایجان غربی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و بیش از سه هزار و ۳۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

در روزهای اخیر، روند فوتی، بستری و ابتلا به کرونا به صورت شدیدی نزولی بوده ولی نگرانی ها از اوج گرفتن نمودار مربوط به هر سه مورد وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha