۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۰
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 84153223
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سوئد ناکام در مقابله با شیوع گسترده کرونا

۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۰
کد خبر: 84153223
سوئد ناکام در مقابله با شیوع گسترده کرونا

تهران – ایرنا – به گزارش خبرگزاری رویترز، پادشاه سوئد در انتقادی تند از نحوه مواجهه با همه‌گیری ویروس کرونا که منجر به نرخ بالای مرگ‌ومیر در میان سالمندان شده گفت که کشورش در رسیدگی به بیماری کووید –۱۹ ناکام بوده است.

به گزارش شنبه ایرنا، کارل گوستاف شانزدهم که پسر و عروسش نیز ماه میلادی پیش به ویروس کرونا مبتلا شده بودند، از برنامه تلویزیونی ویژه کریسمس استفاده کرد تا بر خلاف وظایف تشریفاتی خاندان سلطنتی، در اقدامی نادر بر آسیب های فزاینده ویروس تأکید کند.

رویترز نوشت که سوئد برخلاف بسیاری از کشورها از اعمال محدودیت‌های کرونایی و زدن ماسک پرهیز کرد و بیشتر مدارس، رستوران‌ها و مشاغل کماکان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و توصیه‌های بهداشتی امری داوطلبانه بوده است.

سه‌شنبه گذشته یک کمیسیون رسمی سوئد اعلام کرد که کاستی‌های ساختاری در رسیدگی به سالمندان به همراه تدابیر ناکافی دولت و سازمان‌ها منجر به نرخ بالای مرگ‌ومیر در آسایشگاه‌های سالمندان شده است.

پادشاه ۷۴ ساله در گزیده‌ای از برنامه‌ای که قرار است ۲۱ دسامبر (۱ دی) از شبکه سوئدی اس وی تی پخش شود، گفت: معتقدم که ناکام بوده‌ایم. تعداد مرگ‌ومیرمان زیاد بوده و این وحشتناک است و همه ما را عذاب می‌دهد.

به نوشته رویترز، سوئد تاکنون بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ فوتی ثبت کرده که از کشورهای همجوار بسیار بیشتر بوده ولی از انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه یا اسپانیا پائین تر است.

با وجود آنکه در بهار واکنش دولت به همه‌گیری با حمایت سوئدی‌ها مواجه شد، افزایش نرخ مرگ‌ومیر به خصوص در میان ساکنان خانه‌های سالمندان موجب بالا گرفتن انتقادها شده است.

یکی از روزنامه‌های محلی پنجشنبه پیش (۲۷ آذر) یافته‌های یک نظرسنجی را منتشر کرد که براساس آن حدود ۳۳ درصد سوئدی‌ها اعتماد بالایی به نحوه رسیدگی مسئولان به بحران کرونا دارند. این میزان اعتماد در تابستان که میزان ابتلا به کمترین سطح خود رسیده بود ۵۶ درصد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha